שאלות ותשובות

חיים שלוםברשתוך 2 שאלות .יש לי מזדה 6 שנת 2007 מנוע 2000 בעת עצירה האוטו רועד .הוחלפו בלמים ,נבדק כיוון פרונט והוחלפו 2 צמיגים עם איזון גלגלים ,הרעד פחת בעוצמה אבל עדיין קיים .מה זה יכול להיות ?שאלה שניה – המזגן בימים חמים לא ממש אפקטיבי ,יש מה לשות/לבדוק או ככה זה במזדה בדגם זה?תודה מראשיום שלישי, 23.05.17

אלי שלום ! 

אשמח לבחון ולבדוק את רכבך . מענה תקבל בוודאות .

בברכה חיים!

שלום,ברשותי MAZDA MPV שנת 2004, לאחרונה אנו נתקלים בכך שנורת HOLD מהבהבת כאשר מניעים את הרכב, לא ניתן לכבות אותה אם נלחץ על הכפתור בקצה ידית ההילוכים, היא תכבה רק אם נכבה את המנוע ונניע מחדש.מעבר לכך, אם לא נכבה את המנוע האוטו יקפוץ כאשר נשלב ל DRIVE קפיצה חזקה ולא נעימה.התקלה לא קורת כל הזמן ובבדיקה במוסף לא נמצאה תקלה רלוונטית במחשב.אשמח לדעת האם נתקלתם בתופעה כזו והאם אתם יודעים מה הבעיה ?תודה.

שריאל שלום ! 

אין ספק שישנה  בעיה ונורית hold שנדלקת קשורה לתופעה שציינת . לצערי מוסכים כלליים ואפילו מורשים לא בודקים עם מכשיר אבחון יעודי 17 פינים את התקלות של הגיר  מכיוון שליגיר ישנו מחשב בנפרד ויש   צורך בסריקת  תקלות במחשב הגיר ולכן הם לא מזהים בעיה . כאשר הנורית מהבהבת ישנה בעיה והיא נשמרת בזיכרון . 

הינך מוזמן למרכז עד רעננה על מנת לקבל מענה ופיתרון. 

בברכה חיים!

שלום,ברשותי מזדה MPV 2006 שרכשתי לא מזמן.גיליתי לאחרונה שידית ההילוכים ניתנת להזזה בקלות רבה ללא תלות במפתח שנמצא בסוויץ או/ובנוסף ללא תלות בלחיצה על דוושת הבלם.זהו מצב לא תקין.האם מכיר את הנושא?סדרי גודל של עלויות?אשמח לתשובה בהקדם..תודה מראש,טדי

טדי שלום ! 

לא תקין . כנראה מדובר על סוג של קומבינה שנעשתה עם השנים ... אשמח לראות ולתת מענה  בהתאם .

בברכה חיים!

חיים שוב שלום רב ותודה על התשובה הראשונה כנראה אכנס למוסך נוסף לחוות דעת בעניין השריקה שאלה נוספת מה הסיבה שהמנועים9 של הקודה מתחממים אם אפשר לדעת והאם תקלה במנועים החשמליים שנמצאים מתחת לטמבון אכן יכולה לגרום לחימום ?

ציקו שלום ! 

לצערי לא הבנתי את שאלתך . חזור שוב בצורה ברורה יותר .

בברכה חיים!

שלום וברכה. ברשותי מאזדה לנטיס F 2003 מנוע 2000 לאחרונה באזור הטיימינג התרסק מיסב. נכנסתי למוסך וסידר לי את המיסב כולל עבודת הפירוק וההרכבה בעלות של 1500 שח שבאתי לקחת את האוטו הוא אמר לי שהאוטו נכבה מעצמו והוא צריך לבדוק אם יש עוד בעיה ניסה להחליף פלגים, חוטי הצתה, סלילי הצתה, יוניט חום, תוך כדי עבודה אחד מסלילי ההצתה החל לינמס (הסוויטש נשאר פתוח) לבסוף החליף לי את שני הסלילים וחוטי ההצתה אך טען שיש להחליף את יוניט החום. יצאתי מאצלו, לאחר חמש דקות נסיעה הרכב התחיל לקרטע ויצא ריח שרוף פתחתי וראיתי שהסליל השני נמס חזרתי אליו החליף לי את הסליל וניסה לוודות שמגיע אפס שאולי זאת הסיבה להתחממות הסלילים לאחר שלשה ימים שוב התופעה חזרה הרכב מקרטע ויצא ריח שרוף. שאלתי: האם הסלילים אמורים להתחמם במצב רגיל ברמה שאי אפשר לגעת בהם? או מה יכולה להיות הבעיה? תודה

דוד שלום ! 

לצערי גם אני נתקלתי בתופעה זהה . הכוהילים אכן מתחממים אבל ברמה שניתן לגעת בהם מבלי להיכוות . כאשר הכוהיל נמס זאת אומרת שהסליל הפנימי מקצר ועי כך הוא ממיס את הפלסטיק שמסביבו . יש לבדוק את חיווט  החשמל , הצמת חוטים שמגיעה מהכוהיל עד מחשב המנוע . וכן לוודא שהמחשב המנוע מתפקד כראוי ולא מוציא מתח קבוע לסלילים . זה אמור להיות מינוס ממותג בהתאם להצתה . כמו כן לוודא שמשתמשים בכוהיל מקורי . 

בברכה חיים!

שלום חיים היקר, יש לי בעיה מוזרה ברכב פיאסטה 2012 1400 סמ"ק, לפני יומיים נסעתי בצהריים עמדדתי בפקק ולפתע נדלקה מנורת חום, מיד אותתי לעצור בצד, בעת נסיעות קצרות\ארוכות ללא פקקים לא נדלקה המנורה. טרמוסטט\רדיאטוטר\יוניט חום\אחר ? תודה צדיק

אייל שלום ! 

לצערי בתקלות כגון אילו  יש לבחון היטב את מערכת הקירור . אשמח לבדוק את רכבך  . הינך מוזמן למרכז עד רעננה על מנת לקבל מענה . 

בברכה חיים!

שלום לךוברכה ברשותי מאזדה 6 2004 מנוע 2.0 ויש לי תקלה של טורים …החלפתי מצערת החלפתי מנוע צעדים החלפתי חיישן MAF ועדיין קיימת התקלה זה גורם לטורים להגיע למצב של 40000 בניוטרל מה עושים בבקשההה עזרה ?

אביעד שלום ! 

לצערי נראה לי שינה בעיה של כניסת אויר לא מבוקרת כגון צינור אויר קרוע או סדוק . יש להתמקד בסעפת היניקה . בכל מקרה הינך מוזמן למרכז עד רעננה על מנת לפתור זאת . 

בברכה חיים!

יש לי מזדה 3 קומפורט 2005. החליפו מנוע הצתה סויץ ולוח שעונים. כעת כשמכניסים המפתח ומנסים להניע צריך ללחוץ את המפתח פנימה וכשהוא לחוץ לסובב ולהניע. וכשמכבים ומסובבים להוצאת המפתח שני שליש סיבוב ואז צריך ללחוץ המפתח פנימה ולסובב את השליש האחרון כשהוא לחוץ ולהוציא המפתח.רק כך המפתח יוצא. האם זה תקין? במידה ולא מה יכולה להיות הבעיה?

נחמה שלום ! 

לאחר שיפוץ \ החלפה אכן התיפעול הוא עי לחיצה . לצערי זה תקין . 

בברכה חיים!

שלום, קניתי מאזדה 3 2009 והייתי צריך לעשות לה טיפול גדול + הכנה לטסט . לא הכרתי אף מוסף באזור שלי פ"ת , חבר הפנה אותי למוסך שהוא מכיר . עשו לי טיפול שכולל החלפת שמנים , מסננים , מסנן מזגן כפול,בדיקות של אורות , החלפת נורה קדמית +בית מנורה מקשר . המוסך התקשר אליי ואמר לי שחייבים להחליף בלמים קדמיים כולל משולשים דסקיות וצלחות . בסוף הכל יצא לי כולל מע"מ 2900 ש"ח . אני לא מבין בזה ואני מרגיש שיצא מאוד גבוהה , המחיר הגיוני ? (בחשבונית יש חיוב של עבודה לחוד זה בסדר?) תודה !

בני שלום ! 

האם הוחלפו החלקים המקוריים ? 

בכל מקרה נחשב יחד את הטיפול בחלקים מקוריים וחליפיים . 

1. טיפול שיגרתי כולל מסנני אויר ומזגן 800₪ 

2. בלמים קדמיים כולל חריטת צלחות 900₪ 

3. משולשים קידמיות כולל עבודה וכוון פרונט  1500₪ 

4. שונות 150₪ 

 

על פניו נראה לי מחיר הוגן ביותר . 

בברכה חיים!

שלוםברשותי מזדה CX5 חדשהעלתה לכביש ב 01/04/17שאלה 1:הדלתות לא ננעלות בתחילת נסיעה למרות שזה מוגדר במסך המולטימדיה ( ניסיתי את כל האופציות כולל איפוס להגדרת יצרן – לא עזר) שאלה 2:מערכת בלימה עזר עירונית מוגדרת כמופעלת, אך איני מרגיש שהיא באמת עושה משהו.אבקש את עזרתכםבתודהשמעון

שמעון שלום ! 

ראשית מזל טוב 

1. פונקצית הנעילה האוטומטית לא משימה בישראל . 

2. מערכת בלימה חכמה בעיר עובדת עד מהירות 30  קמש בתנאי שהנהג לא לוחץ על דוושת הבלם . במידה והמערכת לא היתה עובדת היה חיווי על תקלה . יש לוודא שבתפריט המערכת מסומנת כעובדת ובטעות  מסומנת  כמנוטרלת . אשמח לבצע הינך נסיעה והדגמה על מנת לוודא תקינות המערכת .

בברכה חיים!

שלום, לאחרונה רכשתי מונדאו 2011 טורבו. אין לי בעיות אבל רציתי לשאול מעבר לתחזוקה רגילה ונסיעה הגיונית, האם יש טיפול מסויים שעליי לבצע בטורבו על מנת לשמור עליו? והאם יש תוסף דלק מומלץ למנועים האלו?בתודה מראש.יום שני, 22.05.17

ניר שלום !

אין שום תחזוקה לטורבו . מכיוון שהטורבו  מקבל שימון משמן המנוע יש חשיבות עליונה לרהת השמן שמוכנס למנוע . לכן הקפד על טיפולים שוטפים בזמן ואיכות השמן . 

תוסף שמן MOA  למנוע כלל לא יזיק  בעת החלפת השמן . 

בברכה חיים!

שלום. ברכב שלי יש נעילה אוטומטית של הדלתות, שמתרחשת תוך פחות מ-3 שניות מרגע שיצאתי מהאוטו. (מאזדה 3 ספיריטי 2014). בעקרון ברגע שאני מקיף את הרכב כדי להגיע לדלת אחורית להוציא את הילד, אני יוצא מתחום הקליטה שבין הרכב למשדר/מפתח והדלתות ננעלות מיידית. לא מצאתי בספר ברכב דרך להאריך את פרק הזמן הזה. האם זה אפשרי לדעתך? תודה

איל שלום !

לדעתי הפונקציה הזו הורכבה ע"י המתקין אזעקות בארץ . זו לא פונקציה מקורית . 

בברכה חיים!

שלום,ברשותי מאזדה 3 מודל 2010.לאחרונה משמיעה חריקות בעת בלימה, הכוונה לקטע סופי עד עצירה ושחרור.כמו כן לאחרונה ההגה נעשה קשה בפניות במהירות גבוהה, בצורה חריגה מהמקובל עקב מהירות. מורגש בעיקר בפנייה שמאלה.מה יכולה להיות הבעיה?

יצחק שלום !

אין ספק שיש מורך בבדיקת הבלמים ולוודא שהבלמים אכן מקוריים ולא תחליפיים . לענין קושי בהגה הינך מוזמן לנסיעת מבחן עימי . 

בברכה חיים!

כמה זמן בערך מחזיק מנוע של פורד פוקוס(2007). לפי קילומטר עם מבצעים טיפולים בזמן

שי שלום !

מנועים אילו אמינים ביותר . נתקלתי במנועים שעשו מעל 300K ק"מ ועדיין מתפקדים מעולה . טיפולים ושמנים איכותיים זו הסיסמה . 

בברכה חיים!

שלום חיים, מדובר במאזדה 6 2008 דור 2 אוטומט שאלה שלי ניסיתי לעביר לידני בתחילת נסיעה מראשון לשני יש השייה של כמה שניות בלוח שעונים מופיע 2 מיד אחרי לחיצה על הידית אבל ההילוח נכנס אחרי כמה שניות. האוטו 130000 ק"מ לא החלף שמן גיר לעולם.מה סיבה להשייה.תודה מראש.

מיכאל שלום !

הבעיה יכולה להיות ממגעים לקויים בידית ההילוכים (שטיח חשמלי ) הינך מוזמן להגיע לבדיקת מחשב וכן בדיקת מגעים בתושבת הידית . 

בברכה חיים!

איך ניתן להחליף מנורה בפאנל של הגיר האוטומטי

עופר שלום !

לא מורכב ביותר כלל , אשמח לעזור לך . הינך מוזמן להגיע למרכז עד רעננה על מנת לבצע זאת ללא חיוב (תאמר  ליועץ שיקבל אותך שחיים אישר זאת ) 

בברכה חיים!

שלום,התחממות מזדה 5 שנת 2008 לאחר כחצי שעת נסיעה בינעירונית מחוג החום באמצע, עומד ברמזור כדקה החום מתחיל לעלות ולאחר מכן מתחיל עליה של כ 3 דקות ומחוג החום מטפס עד קרוב לקו האדום. לאחר מכן יש מישור ונוסע מהר יותר ואז החום יורד. האים זה בעית אויר במערכת הקירור? (בהפעלת החימום בזמן זה לא יוצא אויר חם) מיכל העיבוי כמעט מלא החליפו לי נוזל קירור עד אז לא היו בעיות. תודה מראש

משה שלום !

יש להתמקד בטרמוסטאט המנוע , ולוודא שיש נוזל קירור במנוע באופן כללי . ניקוז האויר במנוע נעשה אוטומטי ואין צורך בניקוז אויר  מיוחד . 

 

בברכה חיים!

חיים שלוםברשותי מאזדה 5 שנת 2006 עם 110000 ק"מ. לאחרונה התחילה לדלוק לי מנורת בדוק מנוע, והתקלה שמופיעה בסורק התקלות היא:"2177- system too lean off idle bank 1"האם יש גורם אופייני לתקלה זו? האם יש לך המלצות מה כדאי לבדוק?תודה!

בנצי שלום !

תקלה זו מעידה על תערובת ענייה , ישנם סיבות רבות לבעיה זו כגון : 

1. צינור אויר קרוע 

2. חיישן חמצן לקוי 

3. בעיית באספקת דלק . 

4. מזרקים סתומים . 

מניסיון יש להתמקד במערכת הדלק . 

אשמח לעזור במידה ועדיין הבעיה קיימת . 

בברכה חיים!

שלום חיים בהמשך לשאלה בדבר כוחות סוס ליונדאי I30.בבדיקה יצאו שלושה נתונים:כוח סוס מתוקן: 101כוח סוס מנוע: 98כוח סוס גלגלים 78לטענת המכון מה שקובע הוא כוח סוס בגלגלים. לפי זה האם הנתון 78 הוא נתון טוב או שהמנוע חלש? בתודה מראשיום רביעי, 17.05.17

יחיאל שלום !

אכן מה שמעניין בסופו של דבר הוא מה מגיע לגלגלים .. לפי דבריך ההפרש יחסית גדול . מכיוון שאיני מכיר באופן יסודי את דגם רכב זה . אני ממליץ לפנות למחלקת השירות של היבואן על מנת לקבל תשובה  מיקצועית וסופית . יהיה חבל להפסיד רכב טוב בגלל נתונים מעוותים . 

בברכה חיים!

האם יש מסנן למזגן לרכב מסוג מאזדה 323 2004

שלום !

לצערי לא קיים מסנן אויר למזגן . המסנן  לגדם 3 החל משנת 2009 . 

בברכה חיים!

שלום חיים ברשותי מאזדה 3 2016 קומפורט רציתי לשאול האם זה חוקי להרכיב את הנורות הללו?טורבו לד 70 וואט שני נורות אורות דרך וערפל h11? נורות לאור חניה t10?נורות לוחית רישוי t10?בברכה איתי

איתי שלום !

לצערי לא . אסור בהחלט . 

בברכה חיים!