שאלות ותשובות

חיים שלום!ברשותי פוקוס טורר 2011.בכל פעם שאני מסיים נסיעה ויוצא מהאוטו אני חוטף זץ של חשמל סטטי מהרכב (בדרך כלל במגע עם הדלת).למה זה קורה?איך אפשר למנוע את זה?יום שישי, 27.05.16

  אביחי היי!

חשמל סטטי הינו תופעה פיזיקלית  הנוצרת כתוצאה מחיכוך של שני עצמים שעשויים מחומר מבודד כגון : צמר , גומי , פלסטיק , ספוג . וכתוצאה מהפרש מתחים בינהם נוצר הניצוץ . 

הדבר בא לידי ביטוי במיוחד במזג אויר יבש בו המוליכות של האויר קטנה ולכן עוצמת החשמל הסטטי שמצטבר הינו גבוה במיוחד . 

ניתן למנוע זאת ע"י ביצוע הארקה בגוף דלת הנהג . מספיק נגיעה על  המגע המוארק בכדי למנוע את ההרגשה הלא נעימה . 

במשאיות אשר צוברות בנסיעתן חשמל סטטי גבוה במיוחד ואף עלול להיות מסוכן (מובילות חומר מסוכן / דליק) . קיימת שרשרת הארקה תמידית . 

במידה  וזה ממש מפריע לך אוכל לעזור . 

 

 

 

 

 

בברכה חיים!

שלום יש לי מאזדה 323 שנת 97 סדאן שלא מניע אחרי נסיעה החלפתי חיישן מד אוויר החלפתי חיישן טמפרטורה והתקלה נשארה אף אחד לא יודע מה לעשות אשמח לפתרון

יוסי שלום !

אין ספק שבסוף המנוע צריך להניע .. מעט יומרני לנחש מה הבעיה לאחר שניסו לפתור ולא הצליחו.  הינך מוזמן למרכז "עד" רעננה על מנת לפתור את הבעיה . 

בברכה חיים!

חיים שלום ושאפו גדול על הסבלנות והסובלנות.יש לי רכב jip קומפסט 2007 בזמן הנהיגה מקרטע ונחבא גם בזמן חנייה. האוטו חובר פעמיים למחשב והיה שבוע במוסך אך עדיין לא מצאו את הבעיה.האם נתקלת בתופעה שכזו?

צילה שלום !

לצערי איני מטפל בדגם רכב זה אבל , המחשבה  לפתרון התופעה אמורה להיות זהה לעומת  הרכבים השונים . ראשית חובה להתחבר למחשב המנוע על מנת לזהות קודי תקלה האם קיימות .

מנוע נכבה  ומקרטע : 

1. מערכת בקרת  סרק לא תקינה , צינור קרוע , שסתום מעקף בעייתי . 

2. מערכת חשמל - חוטי הצתה , כוהיל . 

3 לחץ דלק במנוע נמוך מידיי .

4. חיישני הצתה לא תקינים .

המלצתי היא לגשת למוסך מורשה אשר מכיר את  הרכב ויודע את "המחלות שלו " .  

בברכה חיים!

שלוםמאזדה 6 2007 מנוע 2000 נאמר לי על ידי 2 בעלי מקצוע שעלי להחליף אלטרנטור .שאלתי: מה עלות החלק למקורי חדש והאם גם מאזדות 6 משנים 2008-2012 החלק שלהם מתאים? ומה עלות העבודה?תודה מראשיום שלישי, 24.05.16

נחום שלום !

עלות חלק מקורי חדש מהחברה עולה לפחות סביב 2500 ש"ח לפני מע"מ  ויותר . ניתן להרכיב משופץ מקורי בעלות של כ-1100 ש"ח .(ניתן לברר במחסן החלפים שלי את המחיר המדוייק (097752113 ברוך ) 

יש לבדוק את המצמד שעל ציר האלטרנטור  . 

עלות העבודה 250 ש"ח לפני מע"מ . 

ישנם שני סוגי אלטרנטורים ולכן יש לברר מה מתאים לרכבך . 

בברכה חיים!

ברשותי מאזדה 6 לא מגיבה/נחנקת בדרייב ורוורס אין בעיה. מעל ההילוכים מופיע HOLD.מה הבעיה ?

דפי שלום !

יש צורך בקריאת תקלות והבנה לתקלת ה-HOLD . בהתאם לקוד התקלה שיהיה ניתן להבין את הבעיה ולפעול בהתאם . 

בברכה חיים!

שלוםפוקוס,זמן קצר אחרי התנעה המנןע מעשן מצינור הפליטה,בסלד סרק,כמו כן בפתיחת פקק מילוי שמן המנוע "מפמפם" ויוצאים אדי שמן בלחץ בסלד סרק בלבד.בעלית סיבובים התופעה חולפת.המנוע אוכל שמן.האם הסממנים מראים לכיוון טבעו בוכנה או גומיות שסתומים.או אפשרות אחרת.תודה

משה שלום !

על פניו נראה שיש לחץ עוקה (טבעות בוכנה "עייפות " ) יש צורך בבדיקת מנוע פנימית ומעמיקה . 

בברכה חיים!

שלוםברשותי לאנטיס 2003 . היתה תופעה של רעידות ואף הרכב כבה תוך כדי נסיעה. הוחלפו 2 קוויל . הבעיה לא נפתרה. בנוסף יש בעיית הנעהקשה להניע את הרכב יש סטרטר אבל רק אחרי כמה פעמים הרכב מניע. בנוסף תוך כדי נסיעה קרה לי שהרכב פתאום השתתק ההגה נהיה קשה הנורות דלקו ואין אפשרות לתת גז הרכב דולק אבל לא מגיב. מה לדעתכם הבעיה אובד עצות. תודה

משה שלום !

לתופעות שציינת  ישנן מספר סיבות . 

1. כוהילים הצתה 

2. חוטי הצתה . 

3. חיישן גל זיזים . 

4. חיישן זרימת אויר . 

5. חיישן מצערת . 

6. לחץ דלק נמוך מידיי . 

הינך מוזמן להגיע אליי בתיאום ואשמח לעזור בענין . 

בברכה חיים!

אהלן חיים היקר והתותח.ברשותי פורד מונדאו 2004 עם 170000 ק"מ,רציתי לדעת האם לשים שמן מנוע חצי סינטטי או סינטטי מלא 5W30 של קסטרול או מוטורקרפט?תודה.

גלעד שלום !

שמן מנוע סנטטי  מלא 5W30  קסטרול / מוטורקראפט בסדר גמור . 

בברכה חיים!

שלום.אחלה אתר – פעם ראשונה שאני "נתקל" בו.ישר כח.ברשותי פייאסטה 2010 1400 אוטומטית.היה רכב שני הרבה שנים 5.5 שנים – 35,000 ק"מ בלבד.רכב מטופל במוסך מורשה של פורד.לאחרונה הופיעה "תופעה" משונה. פתאום בזמן נסיעה הרכב לא מגיב ללחיצה על הגז- כאילו נכנס לניוטל. זה קורה כאשר מאיטים-בעת פניה- עוזבים את הגז ואז שחוזרים ללחוץ מתעוררת הבעיה. לחיצה גדולה מאד על הגז מעלה טורים ומשחררת את הרכב.פניתי מספר פעמים למוסך – בתחילה עדכנו את מחשב ההילוכים – לא עזר.פעם- שנייה בדקו תקלה במחשב – לא מצאו.בדקו לחץ דלק – חיברו משאבה והלחץ היה תקין כך ששללו סתימת דלק.האפשרות שהעלו היא בעיה במצערת – ניקו את המצערת אך הבעיה עדין קיימת.הועלת אפשרות להחליף את בית המצערת -אם זה יפתור את הבעיה אז בסדר אך התחושהשמנסים כל פעם משהו וזה ממש לא וודאי.שלשום בעת נסיעה חשתי שוב ב"תופעה"הפעם שמתי לב היו טרם התופעה שתי נקישות עצרתי בצד ואז לאחר מספר שניות היו מספר נקישות והרכב רעד לאחר מכן הייתה עליית טורים ותופעה חלפה. לעניות דעתי הרכב לא סוחב כמו לפני תחילת הופעת ה"תופעה".אין לי בעיה לתקן את הרכב אך הייתי רוצה לדעת מה הבעיה והאם הטיפול יפתור אותה.תודה – יעקב.

יעקב שלום !

בתקלות מסוג זה אכן לפעמים ישנה בעיה אמיתית לזהות את הבעיה בפעם הראשונה בפרט שאין קצה ראשוני לזיהוי התקלה כגון קוד תקלה וכו... 

הדרך הנכונה היא כדלקמן: 

1. לקרוא קודי תקלה במחשבי המנוע והגיר האם קיים ? כמו כן זיהוי בעבר של זכרון החמשב אולי זיהה בעבר סוג של תקלה . 

2. תופעה מסוג זה בדרך כלל יכולה לנבוע מבית מצערת / חיישן מצערת או בסופו של דבר גם לוח שעונים (נתקלתי בעבר ) . 

3. לחץ דלק / כתוצאה ממשאבת דלק לא נראה לי . 

במידה והינך מעוניין שאני אתמודד עם זה אין לי בעיה . החשוב הוא לגלות הבנה בזמן ניסיון פתרון הבעיה . 

בברכה חיים!

מאזדה 6 2013. בשילוב לרוורס, הגלאים מצפצפים ללא הפסק למרות שאין כלום בקרבת המכונית. מה עושים? האם הגלאים נכללים במסגרת האחריות אם היא עדין בתוקף?יום שישי, 20.05.16

גיא שלום !

סביר להניח שישנה בעיה עם אחד או יותר מחיישני הרוורס . (מקצר ) אין אחריות לחישנים בשנתון זה .  בכל מקרה העלות לחיישני קוברה כ-170 ש"ח לפני מע"מ . 

בברכה חיים!

ברשותי פורד פוקוס 2006. אתמול בנסיעה – היה רעש מאוד מוזר מכיוון המנוע בפרט שהעליתי את הסל"ד – לקראת סוף הנסיעה ההגה התחיל להיות קשה ולאט לאט הפך להיות מאוד קשה ולא נח לסיבוב ( צריך להפעיל כח רב כדי להזיז אותו) נראה לי שהסיבה לכל זה זה נזילה במערכת ההידרואלית שן ההגה. 1. האם זאת כפי הנראה הבעיה? 2. כמה עולה תיקון לכזה דבר ?3. האם ניתן למלא בינתיים בשמן ת"ה אוטומטית דקסטרון III עד שאגיע למוסך ?

מרדכי שלום !אכן נראה על פניו שהבעיה נובעת מחוסר שמן הגה כח . עלות תיקון לא ניתן לקבל עד שאבדוק את הרכב . לגבי הוספת שמן הינך יכול ובהקדם להגיע למוסך . חשוב לציין שקיים סיכוי לקפיצת רצועת המנוע בעקבות התרטבותה בשמן הגה כח . (אל תמתין עם זה )  

בברכה חיים!

שלום חיים!ברשותי פורד s max שכידוע אין בו גלגל ספייר אלא ספריי פנצ'ר בלבד.שאלתי האם לספריי זה יש תאריך תפוגה או שהוא תקף לשנים רבות.רכבי הוא משנת 2010 והספריי מקורי מהיצרן.בתודה מראש ושבוע טוביום שלישי, 17.05.16

מנחם שלום !

שאלה טובה מאוד , לעניות דעתי יש תוקף לחומר הזה . יש להסתכל על התוית של הקופסא . 

בברכה חיים!

שלום רבברשותי פורד מונדאו 2006 2000סמק אודה על חוות דעתך איזה טיפול עלי לעשות לרכב אם לפני 14000 קמ החלפתי מסנן אויר ושמן .שמן מנוע . ופלגיםתודה ויוםטוב

רובין שלום !

המלצתי היא לבצע טיפול שגרתי (יש באתר פירוט מלא לדגם זה )  בטיפול זה גם כך נבדקים כל מערכות המנוע והגיר ,  בלמים , בולמים , מתלה וכו .. ההחלפה של חלקי הבלאי אמורה להיות לפי צורך בלבד . הינך מוזמן להגיע למרכז "עד" רעננה על מנת להיפגש עם יועץ השירות ובהתאם להיסטוריה והמצב בשטח תקבל הצעת מחיר . 

בברכה חיים!

ברשותי פורד פוקוס 2011 עלתה בנובמבררציתי לברר כמה עולה תושבת מנוע? והטיפול והאם זה סביר שתושבת מנוע תהרס אחרי 4 שנים?ומה ההבדל בן תחליפי ומקורי מבחינת טיב החומר ואריכות ימימם?

יוסי שלום !

מחיר התושבת להערכתי מעל 1100 ש"ח . המלצתי היא רק על מקורית . 

מכיוון שכבישי הערים מרובים מאיטי  תנועה אין ספק שזה גורם לבלאי מואץ של הבולמים , תושבות , בלמים ועוד ... 

4 שנים מנסיוני הגיוני מאוד . 

איכות הגומי בחליפי גרוע שבגרועים . (שם את כספך על קרן הצבי ) 

בברכה חיים!

חיים שלוםשאלה מקצועית שנראה לי שרק אתה תוכל לענות לי:מזדה 6 2006 מנוע 2000 147 כס 120000קמאני רוצה לדעת מה מצב המנוע מה אמורה להיות קומפרסיה למנוע זה כשהוא במצב טובחלק אומרים 160 בכל אחד, חלק 200 ,חלק 180אולי אתה יודע ?תודה מראש אבי

אבי שלום !

זה לא מדע מדוייק במיוחד לרכבים בני כמה שנים . 

ההסבר הוא פשוט . ממוצע הקומפרסיה בכל צילנדר הוא כ-160-180 PSI . 

החשוב להבין הוא את ההפרשים בין הצילנדרים . זאת אומרת בין הצלנדר הנמוך במיוחד לבין הגבוה במיוחד . במידה וישנו הפרש שיותר גבוה  מ-15% זה אמור להדליק לך נורית אדומה למצב המנוע . כמובן שיש לבדוק את לחץ ההפוך במנוע ובכך אתה מקבל תשובה מספקת ואמיתית למצב המנוע . 

בברכה חיים!

חיים שלום רב:תחילה ,ברצוני לברך אותך על כל מה שאתה עושה.יישר כוח !!לשאלתי: אני מתלבט איזה רכב לקנות לבתי, פורד מונדאו או מאזדה 6 ? בתי סטודנטית ונוסעת הרבה ולכן לי חשוב הבטיחות והאמינות.יש ברשותי פורד מונדאו 2009 ואני יודע מה זה פורד אך נאמר לי שמאזדה 6 הרבה יותר אמינה ולא פחות בטיחותית. האם זה נכון?

אושרי שלום !

ראשית תודה רבה על הפירגון . 

אכן כך , מאזדה 6 מכונית אמינה במיוחד עם תצרוכת דלק ממוצעת של כ-1:10 . רמת בטיחות גבוהה במיוחד (לא נופלת מפורד )  תחזוקת הרכב סבירה במיוחד ואין החלפות יזומות או "מחלות " ידועות כלל . לעניות דעתי גם יותר מתאימה בגודל לבתך . 

בברכה חיים!

שלום כל כמה זמן או קמ צריך להחליף שמן גיר במזדה 3 מודלים 2009-2013 צורה חדשה האם החלפת נוזל או הוספה גורם נזק לגיר -האם זה מיתוס או שיש בזה כמו החלפת שמן מנוע מחליפים ושמן גיר ושמן ברקס מה קורה לשמן גיר – האם הוא זקוק להחלפה – ועלות ????תודה לב

לב שלום !

אין הוראות יצרן להחלפת שמן הגיר בכלל בדגם רכב זה מכל השנתונים . 

אכן ישנה בעיה ברכבים ישנים מאוד עם ק"מ גבוה  שכאשר מחליפים שמן גיר ישנו סיכוי גבוה ולא מבוטל שהחיכוך הראשוני של דיסקיות החיכוך בתוך הגיר  יתחממו יתר על המידה (תופעה נורמלית ) ותורגש החלקה פנימית בתוך הגיר דבר שלא היה קודם . המלצתי היא חד משמעית לא מומלץ כלל להחליף שמן גיר מעל150000 ק"מ . 

בברכה חיים!

חיים שלום רב ברשותי רכב מסוג מאזדה CX-5 שנת 2012 אוטומט. לאחר החלפה של גיר (גיר משופץ) החלו רעידות בזמן נסיעה בעיקר בהעברת ההילוכים השני לשלישי ולפעמים גם בהילוך רביעי. הרעידות מתרחשות בזמן לחיצה עדינה על הגז ובזמן האצה. אין רעידות בזמן האטה וגם לא בזמן של עצירה. אשמח אם תוכל לעזור לי בפיתרון או לפחות בכיוון לפתרון מהידע המקצועי הנרחב שלך. בתודה מראש עדי.

עדי שלום !

למיטב הבנתי החלפת הגיר  עוד בתקופת אחריות היצרן . ... ?  למיטב הבנתי יש לבדוק את הגיר  המשופץ וזאת שטרם החלפת הגיר הרעידות  סביר להניח שלא היו .. ...  במידה והגיר תקין לחלוטין  , מניסיוני הרעידות שציינת  אילו נובעות מציריות לא מאוזנות . גש למוסך המתקן תחילה ובמידה ותרצה כל עזרה שלי אני זמין . 

בברכה חיים!

שלום חיים,האם שמן סינטטי מלא 5/30 של חברת מוטול מתאים לפורד פוקוס 2009?תודה

יוסי שלום !

איני מכיר את שם החברה מוטול . אולי דלקול ? בכל מקרה שמן 5W30 סנטטי מתאים למנוע זה . 

בברכה חיים!

שלום, ברשותי פורד פוקוס 2011 (עלתה בנובמבר) צורה חדשה כך נראה לי. הרכב אמור לעבור טיפול 60 אלף. לרכב קילומטרז' של כ 45 אלף. אשמח לדעת מה כולל הטיפול הזה, מה מחירו והאם בדגם הזה יש רצועת תיזמון והאם יש להחליפה כבר בטיפול זה. כמו כן, קיימת בעיה מוכרת של רעידות הן בהחלפת ההילוכים והן ממהירות מסויימת. למיטב הבנתי העניין פתיר ומכוסה על ידי היבואן. האם כך? האם ניתן לפתור את הענין הזה או שעדיף לא לגעת? אודה לתשובותיךיום ראשון, 01.05.16

אורן שלום !

הטיפול בעיקרון שיגרתי וללא החלפות מיוחדות . יש לבדוק את היסטורית הרכב ולוודא החלפת : נוזל בלמים -כל שנתיים  .  מסנן אויר למזגן - כל 30K  . טיימינג - כל 120 K או 5 שנים המוקדם. (1400 ש"ח )   מחירי המבצע במרכז "עד" רעננה לחברי מועדון נעים בין 500 ש"ח לבין 930 ש"ח כולל מע"מ בחלקים מקוריים . (נא עיין במבצעים באתר המרכז . ) לגבי הרעידות במצמד תיהיה רגוע לחלוטין והמלצתי היא לפתור את הבעיה . הינך מוזמן למרכז "עד" רעננה על מנת לפתור זאת במסגרת האחריות . 

בברכה חיים!

שלום,ברשותי פורד פוקוס טורר מנוע 2000 ש.י. 2016.המצבר התרוקן והתנעתי בעזרת כבלים ללא כל בעיה (ע"י שגריר) מיד הופיעו 2 הודעות תקלה.1. סגירת בטחון לילדים (לא מצאתי שם בעיה וההודעה חלפה בעצמה לאחר יום)2. תקלה חמורה בגיר פנה לשרות. !?מכירים תופעה שכזו? מה עושים?תודה וחג שמח.

צבי שלום !

לצערי איני מכיר בעיה כפי שציינת . למעשה כאשר המצבר מתרוקן מערכות המחשב מעט משתבשות ויכולות להופיע תקלות משונות ללא בסיס אמיתי . המלצתי היא לתת למצבר להיטען כפי שצריך ורק לאחר מכן לבדוק את מערכות המחשב . 

בברכה חיים!