שאלות ותשובות

שלום, ברשותי פורד פוקוס 2011 (עלתה בנובמבר) צורה חדשה כך נראה לי. הרכב אמור לעבור טיפול 60 אלף. לרכב קילומטרז' של כ 45 אלף. אשמח לדעת מה כולל הטיפול הזה, מה מחירו והאם בדגם הזה יש רצועת תיזמון והאם יש להחליפה כבר בטיפול זה. כמו כן, קיימת בעיה מוכרת של רעידות הן בהחלפת ההילוכים והן ממהירות מסויימת. למיטב הבנתי העניין פתיר ומכוסה על ידי היבואן. האם כך? האם ניתן לפתור את הענין הזה או שעדיף לא לגעת? אודה לתשובותיךיום ראשון, 01.05.16

אורן שלום !

הטיפול בעיקרון שיגרתי וללא החלפות מיוחדות . יש לבדוק את היסטורית הרכב ולוודא החלפת : נוזל בלמים -כל שנתיים  .  מסנן אויר למזגן - כל 30K  . טיימינג - כל 120 K או 5 שנים המוקדם. (1400 ש"ח )   מחירי המבצע במרכז "עד" רעננה לחברי מועדון נעים בין 500 ש"ח לבין 930 ש"ח כולל מע"מ בחלקים מקוריים . (נא עיין במבצעים באתר המרכז . ) לגבי הרעידות במצמד תיהיה רגוע לחלוטין והמלצתי היא לפתור את הבעיה . הינך מוזמן למרכז "עד" רעננה על מנת לפתור זאת במסגרת האחריות . 

בברכה חיים!

שלום,ברשותי פורד פוקוס טורר מנוע 2000 ש.י. 2016.המצבר התרוקן והתנעתי בעזרת כבלים ללא כל בעיה (ע"י שגריר) מיד הופיעו 2 הודעות תקלה.1. סגירת בטחון לילדים (לא מצאתי שם בעיה וההודעה חלפה בעצמה לאחר יום)2. תקלה חמורה בגיר פנה לשרות. !?מכירים תופעה שכזו? מה עושים?תודה וחג שמח.

צבי שלום !

לצערי איני מכיר בעיה כפי שציינת . למעשה כאשר המצבר מתרוקן מערכות המחשב מעט משתבשות ויכולות להופיע תקלות משונות ללא בסיס אמיתי . המלצתי היא לתת למצבר להיטען כפי שצריך ורק לאחר מכן לבדוק את מערכות המחשב . 

בברכה חיים!

אחרי החלפת פולי מנוע הוטו לא מניע לי ואיך אפשר לעשות כוון הדלקה אודה מאוד

ברוך שלום !

באיזה רכב מדובר ? 

בברכה חיים!

שלום מזדה 3 סוף 2009 בזמן הנעת בוקר יש שריקה מאיזור הגיר ליד המדיד לא חסר שמן אחרי כמה דקות 20 מעלות על המדיד בדיוק לפי הגובהה ואחרי עשר דקות ב65 מעלות ונסיעה של 10 דקות לפחות גובהה השמן בין הקו התחתון לעליון וטיפה מעל – נסיעה ארוכה לתא וחזרה אין שמן באיזור הגיר – עולה עליות יש נזילה מליד נשם השמן של הגיר -אמרו לי במוסך מורשה חברה זה עודפים כמה עודפים שנה אחרי הוספת שמן כי היה בעיה באוטם אגן השמן של הגיר בוצע פירוק ואטימה הוספה כמות שמן אבל בעליות נוזל במישור לא – מה זה כל הזמן זורם שמן + השריקה ונשמע כמו שריקה של רוח גם שאוטו חם ונסיעה שומע את זה -תודה על התשובה לב

לב שלום !

נזילת שמן מאיזור המדיד נובעת מבעיית איוורור של אדי שמן מתוך הגיר האוטומט . לבעיה זו ישנו פיתרון מיקצועי . מכיוון שאיני בטוח שאכן זו בעייתך אשמח לבדוק אישית את המנוע ולתת לך אבחנה מיקצועית וסופית . 

בברכה חיים!

חיים שלום,ברשותי פורד מונדאו 2007 שעבר כ250.000 ק"מ.לאחרונה חלו רעשים מאיזור שרשרת הטיימינג במיוחד כאשר המדחס פועל ונוגעים בהגה(הפע' משאבת הגה כח) בסל"ד סרק עד 1050 בערך,פירקתי את רצועת האביזרים והרעש פסק.ככל הנראה פולי המנוע מעביר את העומס לשרשרת.בדיקות במוסכים מורשים באיזורי(באר שבע)לא אבחנו את מקור הבעיה.האם ידוע לך על "מחלה" כלשהיא במערכת התזמון?או שנתקלת במצב כזה בעבר?תודה רבה!

תום שלום !

לצערי האבחנה נראית לי מעט בעייתית . ישנם מספר סיבות לרעשים מכוון הגלגלות , רצועת מנוע וכו ... כאשר מנתקים את רצועת המנוע למעשה משאירים את המנוע בלבד עובד ללא שום אביזרים כגון : משאבת הגה כח , אלטרנטור , מדחס , משאבת מים ועוד.... הדבר היחידי שלמעשה עובד כאשר המנוע עובד זו רצועת התיזמון /שרשרת תיזמון . כך שהמחשבה שהבעיה נובעת משרשרת התיזמון במקרה הזה לא רלוונטית . איני חושב שיש קושי רציני לאבחן את הבעיה . 

המלצתי החמה היא לגשת באיזור מגוריך למוסך המורשה  האחים טויזר  בדרך חברון בבאר שבע . פנה למנהל המוסך ג"קי ואני בטוח שתקבל שירות מיקצועי וטוב . 

בברכה חיים!

שלום רב,איזה שמן מנוע מתאים לפורד פוקוס שנת 2007?

אריאל שלום !

שמן המנוע המתאים הינו 5W30 חצי סינטטי. 

בברכה חיים!

שלום רב,אתמול במהלך הנסיעה הרגשתי שהרכב מתחיל לא להגיב לגז וכאילו אני נוסע עם המברקס למעלה עד שהרכב כבר לא הגיב לגז ועצרתי בלחץ בגז.חיכיתי כמה דק' עשיתי רוורס והוא נסע טוב אבל קדימה לא נסע רק אחרי כמה דק' ואחרי נסיעה של עוד 15 דק בערך עוד הפעם זה קרה ואח"כ הברקס כבר לא היה אפשר ללחות עליו הוא התקשה. הלכתי למוסך והמוסכניק אמר לי שאולי בגלל ששמתי קצת שמן גיר במשאבה המרכזית של הברקס אז זה גרם לבעיה. על כן הוא אמר שצריך לשפץ את המשאבות ב2 הגלגלים ולהחליף את משאבת המרכזית- שאלתי אותו בהכרח שצריך לשפץ ולהחליף ? אמר לי בוודאי והוא לא עשה איזה בדיקה לפני וכו' חוץ מזה לנסות לסובב את הגלגל כשהוא לא על המברקס והוא על ניוטרל והגלגל לא הסתובב הוא ניהיה קשיח.אשמח לדעת אם הבדיקה שלו אמיתית ונכונה – כי ממש שמתי מעט שמן גיר בטעות במשאבת המרכזית של הברקס.תודה רבה.!יום רביעי, 27.04.16

נפתלי שלום !

התכונות של נוזל הבלמים הן : נגד קורוזיה , חימצון , לחות , לא לתקוף גומיות וכו.. .  שמן מנוע תוקף את הגומיות וגורם להתנפחותם ולתופעות  משונות . כאשר למעשה ערבבת בין הנוזלים למעשה גרמת לתופעה מסויימת . 

1. חובה לבצע ניקוז מלא של נוזל הבלמים  באופן יסודי . 

2. לבדוק באופן מיקצועי את גומיות משאבות הבלמים וכו... 

3. לאחר מכן חובה לבדוק את יעילות הבלמים על גבי מכשיר יעודי (דינמומטר ) 

אכן התנפחות הגומיות יכולה לייצור בעיה במערכת הבלמים . 

בברכה חיים!

שלום חיים יש לי מאזדה 3 2010 עם 101,000 ק"מ הוחלף לפני 3 חודשים בית מצערת מכיוון שמנוע זיף, טורים ירדו ממש טיפה והרכב אכל יותר מדי דלק, לפני החלפתה הרכב עשה 1.9 ק"מ לליטר, ומאז שהחליפו הרכב שוב התחיל לאכול דלק 1.8 ק"מ לליטר מה יכול להיות הסיבה או הבעיה? בברכה איתי.

אתיי שלום !

לצערי נראה לי שזה לא הבעיה האמיתית . .. יש לבדוק דברים נוספים כגון : ממיר קטליטי , חיישני חמצן , חיישן זרימת אויר וכו... 

בברכה חיים!

שלום חיים .בירצוני לדעת האם בעיות הגיר שקימים בפוקוס 2012, קיימים גם בפורד מונדאו 2012. היבנתי שזה אוטו סוג של גיר רובוטי כפול מצמדים ?אני מאד רוצה לרכוש את המונדאו אבל חושש מהגיר הרובוטי.תודה וחג שמח.

אריה שלום !

אכן הגיר של  הפוקוס הינו רובוטי . כפול מצמדים יבש . הגיר בפורד מונדיאו שונה לגמרי . אכן גם הוא סוג של רובוטי אבל רטוב ובנוי אחרת לחלוטין . אמינות הגיר טובה ביותר . 

 

בברכה חיים!

יש ברשותי פורד פוקוס 2012, בהילוך ראשון שאני נוסע ועוזב את הגז יש רעש של נקישות ברזל מאזור תיבת ההילוכים.מה צריך לדעתך לעשות ?

משה שלום !

על פניו כנראה מדובר על רעשי גלגלי שיניים . אשמח לבצע עימך נסיעת מבחן על מנת להבין את הבעיה . במידה וישנה בעיה אמיתית זו תיהיה באחריות יצרן . הינך מוזמן להגיע בבקשה .  

בברכה חיים!

שלום חיים היקר, ברשותי מאזדה 6 2008 צורה חדשה, בימים האחרונים אחרי שהאוטו בנסיעה של 20 דק בערך, יש רעשים מההגה ומאזור הגלגלים בנסיעה איטית בסיבובים, כמו חריקות. וגם שהרכב ברמזור עומד אם אני מסובב את ההגה יש רעשים.אמרו לי באחד המוסכים שזה זרועות, אבל איך יכול להיות שהרעש מתחיל אחרי 20 דקות. מה לעשות בבקשה?..יום ראשון, 24.04.16

רפי שלום !

גם אני חושב כמו בעל המקצוע . כנראה יש צורך בחימום האיזור  ובפעולת הזרועות . 

בברכה חיים!

שלום חיים,רכשתי מאזדה MPV שנת 2005.האם ייתכן כי קיים דגם זה ללא גלגל רזרבי?היכן הוא ממוקם אם ישנו?

נדב שלום !

בדגם זה קיים בוודאות . מיקום הגלגל במרכז הרכב בצד ימין . 

בברכה חיים!

רציתי לברך אתכם חיים ועוז וכן את כל העובדים המצוינים שלכם ומשפחותיכם בברכת חג שמח

רוני היי !

חג שמח לך ותודה רבה על הפירגון . 

בברכה חיים!

שלום רב, לאחרונה רכשתי מאזדה 2 2011 5 דלתות. בתקופה האחרונה לעיתים לאחר שאני מתניע את הרכב יש רעש נלווה לא ברור למשך זמן מה.הרכב רק חודש אצלי ואני לא בטוח האם הרעש מעיד על בעיה או שזה עניין רגיל ברכב עד שהמנוע מתחמם. הרעש מעט משתנה כאשר אני משלב ל D אך ממשיך לזמן מה לאחר זמן מה שאני נוסע הרעש עובר.אני מנסה להבין אם הרעש תקין או לא? ואם לא מה יכולה להיות הבעיה? אני חושש שזה מהסטרטר. הרעש מעט צורם ונשמע כמו רטט כלשהו. כמה נקודות: הרכב נדלק בלי בעיה גם כזה קורההרעש לא חוזר בכל התנעה. יתכן וזה קורה יותר לאחר לילה או זמן ממושך שלא התנעתי את הרכב- עדין לא זיהיתי לחלוטיןאולי כשקר בחוץ זה קורה יותראשמח לעצתכם לפני שאני ניגש למוסך לבדוק תודה אורןיום חמישי, 14.04.16

אורן שלום !

בכדי לחסוך הנחות לא מבוססות הינך מוזמן להגיע אליי לבדיקת הרכב ללא חיוב . 

בברכה חיים!

שלום חיים,ברשותי קיה פיקנטו 2011, השעון כל כמה ימים מאחר וצריך לכוון מחדשמה יכולה להיות הבעיה?תודה מראש

זאב שלום !

בעיה פנימית בשעון . 

בברכה חיים!

שלום,לגבי פורד מונדיאו גיר אוטומטי שנת 2009.לאחרונה יש שתי תופעות שאולי קשורות אחת לשניה ואולי לא.1) בהתנעה קרה סיבובי המנוע גבוהים יחסית והאוטו ממש מנסה במשך כדקה להתקדם מעצמו "בפולסים" של "גז". בין 1000 לכמעט 1250 סל"ד.2) לאחר שנוסעים ובעצירה ברמזור ב-"דרייב", הרכב עם מעט רעד קצת יותר מהרגיל ואולי יש סל"ד גבוה מדי. מחוג השעון נמצא מילימטר מעל 750 סל"ד.אגב, הוחלפה תושבת מנוע עליונה לא מזמן. האם זה משהו שיכול להיות קשור לצורך באיפוס הגדרות מנוע או מה יכולה להיות הסיבה לדברים האלו?תודה,עמיריום שלישי, 12.04.16

עמיר שלום !

יש לבדוק האם ישנו צינור וואקום בחוץ ?? בכל מקרה ניקוי יסודי של בית המצערת /מנוע צעדים יכול לענות בדיוק על התופעה שציינת . אשמל לבצע זאת אצלי במרכז . העלות היא 140 ש"ח לפני מע"מ . 

בברכה חיים!

שלוםברשותי מאזדה 6 פרימיום 2004 עם 70,000 ק"מ ואני מעוניין לעשות טיפול בהתאם לשנה או לקילומטראז' ביצעתי טיפול לפני 4 חודשים במוסך מאזדה בראשון לציון הולחף שמן ופילטר שמן אין לי היסטוריית טיפולים מהבעלים הקודם כך שאני לא ממש יודע איפה אני עומד.אם אוכל לקבל המלצה מה להחליף מה לבדוק פילטרים, רצועות, נוזל קירור וכו' אודה לך מאודתודה

סער שלום !

המלצתי היא לבצע טיפול שיגרתי , פירוט מה נעשה בטיפול ניתן לראות במבצעי הטיפולים באתר של מרכז עד רעננה . כל הבדיקות  נעשות בכל מקרה . ההחלפות יהיו בין טיפול קטן לבין טיפול גדול,בהתאם לצורך .  

בברכה חיים!

שלום חייםיש לי מאזדה 3 2010 עם 101,000 ק"מ הוחלף לפני 3 חודשים בית מצערת לפני החלפתה הרכב עשה 1.9 ק"מ לליטר ומאז שהחליפו הרכב עושה דלק 1.8 ק"מ לליטר מה יכול להיות הסיבה או הבעיה? בברכה איתי.

איתיי שלום !

למה הוחלפה בית המצערת . ? לצערי לא אוכל לענות לך למה ? .. אשמח לבדוק את 4 גזי הפליטה ולהבין האם ישנה בעיה של תצרוכת דלק מוגזמת או לא.... 

בברכה חיים!

אהלן חייםשאלה מזדה 6 2006 לאחר נסיעה כשאני מוציא החוצה את המפתח של הרכב מהסוויץ – הוא חם!האם זה נורמלי ותקין? אפשר את הסברך המקצועי לעניין?תודהיצחק

יצחק שלום !

נורמלי לחלוטין , בית מתג ההתנעה מתחמם מעט (נורמלי מאוד ) כתוצאה מכך המפתח המתכתי מתחמם גם הוא . 

בברכה חיים!

היי חיים, נהנה לקרוא את תשובותיך.מדובר במאזדה 6 שנת 2006, בטורים גבוהים מכה בהחלפת הילוך בין 3 ל 4.קראתי תשובות שונות בנושא. אצלי מדובר אך ורק במידה והרכב מגיע לטמפרטורת העבודה שלו, כלומר אם האוטו לא נסע מספר שעות והמנוע קר יחסית אז ההעברה מצוינת בכל מצב, גם אם אני מאיץ מאוד. הייתי מעוניין להבין מדוע זה קורה ואם יש פתרון לבעיה. בברכה אלי.

אלי שלום !

רבות עניתי לגבי תופעות מעין אילו שציינת . מניסיוני יש לבדוק את רמת התוכנה של מערכת הגיר והמנוע . לצערי מכות אילו נובעות ברב המיקרים מיחידת בית שסתומים לא תקינה , במקרה החמור בעיה פנימית בתוך הגיר . אשח לבצע עימך נסיעת מבחן לצורך חוות דעת סופית . 

בברכה חיים!

יש לי שני בעיות . ברשותי פורד מונדאו 09 המים של הקירור נעלמים. אני ממלא אחת לשבועיים . יש סימנים של אבקה ורודה על הגומיות. דבר שני שאני מדליק מזגן יש שריקה מהרכב כל לחיצה על הגז תודה רבה

מיכאל שלום !

במקרה כזה חובה תחילה לבדוק בלחץ את מערכת הקירור . במידה ואין נזילות חיצוניות יש להתמקד ביחידת החימום הפנימית . במידה והכל תקין יש לבדוק בלחץ הפוך את המנוע . במידה וישנו סדק באטם ראש המנוע המים פשוט נשרפים ללא סימנים מיוחדים . (פרט לפלגים ) 

בברכה חיים!