1363

הסטיישן חוזר לאופנה

לכתבה המלאה באתר ICAR לחצו כאן.

עד לפני שנים בודדות, מכוניות הסטיישן היו מצרך נדיר בישראל. מאז ה"סובארו מתנחלים" שנעלמה בתחילת שנות התשעים לא שווקו כמעט מכוניות בתצורת סטיישן בשוק המקומי, אך המגמה התהפכה בשנת 2009 כאשר חברות הליסינג החלו להציף את הכבישים בגרסאות הסטיישן של פורד פוקוס ויונדאי i30. כיום התרחבה הקטגוריה לכיוונים חדשים, וניתן למצוא מכוניות סטיישן החל מקטגוריית הסופר מיני ועד למכוניות היוקרה.

כדי לעשות סדר בבלאגן, סידרנו את המכוניות לפי קבוצות הרכב המקובלות בישראל ולפי המחירים הנוכחיים (שצפויים לעלות בתחילת 2013). מי מהן תהיה המשפחתית הבאה שלכם?


מימין למעלה ועם כיוון השעון: מרצדס CLS, סיאט איביזה, סקודה סופרב ופורד פוקוס / תמונות יצרן

מכוניות קטנות


סיאט איביזה סטיישן Flow

גרסה: 1.2 טורבו בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, Referenceמחיר: 106,900 שקל.

האיביזה היא לא רק הסטיישן הזולה בישראל, אלא גם אחת מהנפוצות ביותר בציי הרכב. במחיר זהה למשפחתיות קטנות כמו יונדאי i25 היא מהווה חלופה אטרקטיבית לעובד ההיי טק, שיכול להנות ממנוע נהדר ומתא מטען גדול במחיר של ויתור קטן על המרווח בספסל האחורי.

סקודה פאביה ספייס

גרסה: 1.2 טורבו בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, Ambitionמחיר: 111,990 שקל.

האחות הבוגרת של האיביזה. ההבדלים בין המכוניות קטנים מאוד, והם מתבטאים בעיקר בתא נוסעים איכותי יותר ובעיצוב שמרני יותר של הסקודה. גם תא המטען שימושי יותר בגלל המבנה השונה. הלקוחות הפרטיים (בעיקר הקהל המבוגר) רוכשים בדרך כלל את הגרסה המאובזרת יותר של המכונית, אך ניתן לבחור גם בגרסה ידנית (במחיר של 96,990 שקל) וגם בגרסת דיזל חסכונית (119,990 שקל).
 

מכוניות משפחתיות

יונדאי i30 סטיישן CW

גרסה: 1.6 בנזין אוטומטית Inspireמחיר: 124,000 שקל.

על אף שגם לגרסת ההאצ'בק של יונדאי i30 החדשה יש תא מטען גדול, הגרסה המומלצת היא ללא ספק הסטיישן. זה לא רק נפח ההטענה המשופר, אלא גם הנוחות העדיפה (בגלל חלוקת המשקל השונה) ודיבורית הבלוטות' שמגיעה כסטנדרט. את המחיר תשלמו בויתור על גג השמש הפנוראמי.


האם יונדאי i30 תשבור את ההגמוניה של הפוקוס בשוק הסטיישנים?

סקודה אוקטביה קומבי

גרסה: 1.2 טורבו בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, Ambitionמחיר: 135,990 שקל.

חשבתם שלאוקטביה הרגילה יש תא מטען ענק? חכו שתפגשו את הקומבי, שמציעה נפח הטענה של מסחרית קטנה. לעומת משפחתיות אחרות, כאן יש הפרש מחיר משמעותי לרעת גרסת הסטיישן, כך שקשה למצוא הצדקה אמיתית לרכישה. אם כל מה שחשוב לכם זה תא המטען, זו אולי תהיה קניה כדאית – ומומלץ לבדוק גם את מנועי ה-1.4 טורבו (החל מ-142,900 שקל) והדיזל (החל מ-153,990 שקל).

פורד פוקוס טורר

גרסה: 1.6 בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, Trendמחיר: 124,000 שקל.

מה כבר יש לומר על המכונית הנמכרת ביותר בישראל? העם היושב בציון ראה את האור, ובעזרת תמחור נכון מצידו של היבואן הפך את הפוקוס ללהיט היסטרי. גרסת הסטיישן משפרת משמעותית את המרווח ותא המטען הצפופים של גרסת הסדאן, ואם מוסיפים למתכון את כל היתרונות הידועים של הפוקוס – המון אבזור, צריכת דלק טובה והתנהגות כביש מעולה – מקבלים חבילה משפחתית משתלמת במיוחד. תמורת 12,000 שקלים פחות תוכלו לרכוש את הגרסה הידנית, וב-130,000 שקל תקנו את גרסת ה-2,000 סמ"ק עם 170 כ"ס.

רנו מגאן אסטייט

גרסה: 1.5 טורבו דיזל, רובוטית כפולת מצמדים, Expressionמחיר: 129,900 שקל.

גרסת הסטיישן של רנו מגאן תתחיל להימכר בתחילת 2013, כחלק ממהפכת הדיזל של יבואנית רנו בישראל. המחירים אמנם גבוהים מהממוצע, אך צריכת הדלק צפויה להיות נהדרת – ואם כבר קונים מכונית אירופאית אז למה לא לעשות את זה כמו שהאירופאים אוהבים – בסטיישן?

  • גרסאות הסטיישן של אופל אסטרה וקיה סיד אזלו מן המלאי. ברבעון הראשון של 2013 יושק דגם הסטיישן של קיה סיד החדשה.

 

מכוניות מנהלים

אופל אינסיגניה ספורט'ס טורר

גרסה: 2.0 טורבו בנזין, אוטומטית. מחיר: 191,490 שקל.

אופל אינסיגניה היא מכונית לא זולה בפני עצמה, ובגרסת הסטיישן היא אפילו הרבה יותר יקרה. זו כנראה הסיבה לכך שכמעט ולא תראו אותה על הכביש, אבל אם מתעלמים מהמחיר מגלים את אחת הדרכים המהנות ביותר לשיוט על אוטובאן אירופאי ארוך. במונחים ישראליים, זאת כנראה המכונית שתרצו לרדת איתה לאילת.

וולוו V60

גרסה: 2.0 טורבו בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, Businessמחיר: 279,900 שקל.

וולוו וסטיישנים הולכים יחד עוד מהימים בהם התקנאו רבני הערים בחברי הכנסת, ורכשו לעצמם את ספינות הברזל עם ספסלי ילדים בתא המטען הענק. כיום אלו מכוניות שנמכרות בכמויות ספורות, בעיקר לחובבי סקי שרוצים להרגיש אירופה בדרך לחרמון. במחיר שגבוה בכמעט 100,000 שקל לעומת ה-S60 עליה היא מבוססת, אין הצדקה אמיתית לקניה של וולוו V60.

טויוטה אוונסיס סטיישן

גרסה: 2.0 בנזין, אוטומטית. מחיר: 167,500 שקל.

בלי טורבו ובלי תיבה רובוטית, טויוטה אוונסיס היא אחת ממכוניות המנהלים החסכוניות ביותר בישראל. כשמוסיפים לזה את מוניטין האמינות המצויין, הסחירות הגבוהה והשימושיות היעילה של גרסת הסטיישן – נותר רק לתהות למה לא קונים קצת יותר את המכונית הזו.

יונדאי i40 סטיישן CW

גרסה: 2.0 בנזין, אוטומטית, Premiumמחיר: 167,400 שקל.

באופן מפתיע, גרסת הסטיישן של יונדאי i40 לא משפרת באופן משמעותי את המרווח לנוסעים ואת נפח ההטענה לעומת ה-i40 הרגילה; הפרמטרים האלו מצוינים גם בגרסת הסדאן. היתרון המשמעותי ביותר של מכונית הסטיישן-מנהלים של יונדאי הוא העיצוב, שהופך אותה לשונה ומיוחדת בנוף ה-i25i35 ואחיותיהן. בגרסת ה-Elite הבכירה (201,900 שקל), זו מכונית יוקרה של ממש.

סובארו B4 סטיישן

גרסה: 2.0 בנזין, גיר רציף, הנעה כפולה, Top Styleמחיר: 181,900 שקל.

יבואנית סובארו עוברת בימים אלו טלטלות וקשיים, אבל מבחינה צרכנית זו דווקא יכולה להיות בשורה מעניינת: חברות הליסינג נרתמו למאמץ והן מסייעות ליבואנית למכור את המלאי הקיים של הדגמים, כך שאת ה-B4 סטיישן ניתן להשיג כיום במחירים נמוכים בעשרות אלפי שקלים מהמחירון הרשמי.

סקודה סופרב קומבי

גרסה: 1.8 טורבו-בנזין, אוטומטית, Eleganceמחיר: 198,990 שקל.

כמו במקרה של האוקטביה קומבי, גם את סקודה סופרב קומבי ממעטים הלקוחות לרכוש. הסיבות לכך דומות: המחירים גבוהים מאוד לעומת גרסת הסדאן, שמציעה ממילא תא מטען גדול מאוד. מצד שני, כשמדובר באחת ממכוניות המנהלים המרווחות ביותר שניתן להשיג, גרסת הסטיישן משלימה את החבילה היטב עם תא מטען עצום.

פורד מונדיאו סטיישן

גרסה: 2.0 טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, Trendמחיר: 162,500 שקל.

אחת מהרכישות המוצדקות ביותר שניתן לבצע כיום בישראל. גרסת הסטיישן של פורד מונדיאו נמכרת במחירים זהים לאלו של גרסת הסדאן, ומציעה חבילה נהדרת עם תא נוסעים מרווח, חלל הטענה ענק וכמובן – מנוע טורבו עצבני שמניב ביצועים יוצאים מן הכלל. הסיבה היחידה שבגללה לא תראו אותנו רצים לאולמות התצוגה היא העובדה כי בקרוב יגיע ארצה הדור החדש של המונדיאו.


פיג'ו 508 סטיישן לא זוכה לכבוד המגיע לה

פיג'ו 508 סטיישן SW

גרסה: 1.6 טורבו-בנזין, אוטומטית, Activeמחיר: 194,490 שקל.

עוד מקרה עצוב של רכב מעולה שפשוט לא יכול להצליח. זה שקשה לישראלים לקנות רכב צרפתי, מילא; זה שקשה לנו לעכל מכונית מנהלים עם מנוע 1,600, מילא; זה שאנחנו לא מסתדרים עם מכונית מנהלים בתצורת סטיישן, מילא; אבל לשלם על כל זה סכום של כמעט 200 אלף שקל? הגזמתם, וחבל. מדובר באמת במכונית מעולה.
 

יוקרה

 

מרצדס CLS שוטינג ברייק

גרסה: 3.5 בנזין, רובוטית כפולת מצמדים. מחיר: 650,000 שקל.

לא היה לנו פשוט לשים את המכונית הזו באותה רשימה עם סיאט איביזה ופורד פוקוס, אבל מה לעשות שמדובר בסטיישן לכל דבר ועניין? באירופה דווקא מקובל לקנות מכוניות יוקרה בתצורת סטיישן, וראו את גרסאות ה-Avant של אודי וה-Touring של ב.מ.וו. בישראל זה עוד לא ממש נפוץ, בטח שלא במכונית שאמורה להיות בתצורת 4 דלתות-קופה ובמחיר מנקר עיניים וארנק, אבל השוטינג ברייק של מרצדס לא נועדה להיות מכונית להמונים וגם לא לטכנאים עשירים במיוחד. חובבי עיצוב ואריסטוקרטיה הם קהל היעד של המכונית המופלאה הזו, שאנחנו עוד לא החלטנו אם היא יפה או משונה.

גלילה לראש העמוד

לתיאום טיפול

לקוחות יקרים,

לאור המצב אנו נאלצים להודיע שהמוסך יהיה סגור עד לאחר פסח.

החל מ19.4 נשוב לפעילות.

מומלץ לתאם מראש תור כאן:

דילוג לתוכן