22574-350x230m3

פורד אקספלורר

לכתבה המלאה באתר אוטו לחצו כאן.

 

פורד אקספלורר 

יתרונות

נוחות, מרווח ל-7, אבזור, נוכחות, מחיר

חסרונות

צריכת דלק, יכולת שטח אמיתית

 
  • קטגוריה פנאי/שטח גדול
  • מחיר 242,000 ש"ח
  • צריכת דלק ממוצעת 8.4 ק"מ/ל' (נתון יצרן)
 
 ענקית ומאובזרת, לחובבי אמריקה
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חוות דעת – פורד אקספלורר

הדור החדש של האקספלורר – רכב השטח הנמכר בהיסטוריה של השוק האמריקאי – מסמן מהפך מוחלט. את מקום השלדה הנפרדת, ההנעה האחורית בבסיסה והילוך הכוח – תופסת פלטפורמה אחודה חדשה, עם מנוע רוחבי והנעה קדמית כנקודת המוצא – ובלי זכר לתיבת העברה או הילוך כוח. כך שחובבי שטח קשה, עלולים להתאכזב, כי האקספלורר החדש נטש לחלוטין את מסורת השטח. למרות שמדובר ברכב גדול מאוד, הוא מצליח להראות בגודל נורמאלי, בעיקר במבט מהצד. בפנים תמצאו הרבה מקום ליושבים מלפנים ומאחור, כאשר גם בשורה השלישית המרווח טוב. האקספלורר משייט בדממה במהירויות עירוניות, סופג באופן מפתיע לטובה את חיטוטי האספלט, אם כי מדי פעם מצליחה מהמורה לחדור לתא הנוסעים. המנוע, יחידה שהגיעה מהאדג' קומפלט עם תיבת ההילוכים –  3.5V6 ל' – לא מתקשה להזיז את היצור המגודל בזריזות וחלקות, ורק בסל"ד גבוה מתחילה להשמיע את קולה. צריכת הדלק, כמצופה מרכב של שני טון וקצת וכמעט 300 כ"ס, לא בדיוק תזכה את הרכב בתואר חסכן השנה. הוא צולח את הכבישים בקצב נאה בלי לדרוש הרבה מהנהג ומבלי לאתגר אותו או לטלטל את הנוסעים. הוא מפגין התנהגות כביש צפויה, עם מעט תת-היגוי ורמה נאה של אחיזה. עם זוויות מרכב שטוחות (גישה °21.7, נטישה °21.4), מרווח גחון צנוע (19.3 ס"מ), זה לא הרכב להרפתקאות בשטח. אפשר להתנייד איתו מעבר לאספלט, ולהגיע איתו הרבה יותר רחוק ממה שרוב הלקוחות יעזו לנסות – אבל יש לנקוט במידת הזהירות. אבל כל זמן שנשארים על שבילים טובים, האקספלורר הוא בן לוויה מוצלח למדי, המספק נוחות סבירה ויותר מכך גם על שבילים זרועי אבנים או מחורצים. האקספלורר החדש לא מושלם, אבל הוא לא רע בכלל.
 

עיצוב ונוכחות

מאפייני העיצוב הנאים של האדג' המחודש מופיעים גם באח הגדול, הוסיפו לזה קצת יותר סנטימטרים לכל כיוון, והתוצאה מרשימה ביותר.

תא נוסעים ומטען

תא הנוסעים בנוי ונראה כפי שמצופה מרכב עם יומרות שכאלו. החומרים טובים, האבזור נדיב והמרווח מצוין (גם בשורה השלישית). תא המטען גדול ושימושי.


מנוע וביצועים 

למרות המימדים המגודלים והמשקל הגבוה, מצליחה יחידת ההנעה לנייד את הרכב בקלות ונינוחות. בסל"ד גבוהה או תחת עומס, תישמע קול מחאה מצד המנוע, ומצדכם געגוע ל-V8 ולעזאזל צריכת הדלק הגבוהה גם ככה.  

נוחות והתנהגות

הנוחות טובה רוב הזמן וברוב סוגי הכבישים והמהירויות. התנהגות הכביש צפויה, עם מעט תת-היגוי ואחיזה טובה. יכולת השטח מוגבלת עקב זוויות מרכב שטוחות ונמוכות, אך כשותף לטיולי שבילים נינוחים (וקצת מעבר לזהירים) הוא יהיה יותר מטוב.  

תמורה למחיר

גם מבלי להכניס למשוואה את המחיר מדובר ברכב טוב – ואחרי שקלול המחיר פנימה מתקבלת עסקה קורצת מאוד. 

סיכום

הצעה אטרקטיבית מאוד עבור מי שלא מפחד מהגודל (או צריך שבעה מושבים) ולא נרתע מצריכת הדלק.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[portfolio_slideshow]

גלילה לראש העמוד

לתיאום טיפול

לקוחות יקרים,

לאור המצב אנו נאלצים להודיע שהמוסך יהיה סגור עד לאחר פסח.

החל מ19.4 נשוב לפעילות.

מומלץ לתאם מראש תור כאן:

דילוג לתוכן