Clipboard01

הגשם חוזר: הרכב שלכם כבר מוכן לחורף?

אחרי ספטמבר ואוקטובר חמים ונעימים, סוף השבוע הקרוב עומד להיות גשום במיוחד. אז תוודאו שגם הרכב שלכם מוכן לחורף. המדריך המלא

לכתבה המלאה באתר YNET יש ללחוץ כאן.

בסוף השבוע החורף חוזר – ובגדול. אז זה הזמן לעיין במדריך המקיף שהכנו. אין טעם להמתין ולדחות, ולבנות על התחממות. הכינו את הרכב לחורף בהקדם, והוא ישרת אתכם בבטחה ובנאמנות גם בחודשים הקרים.

כדי שלא תמצאו עצמכם אובדי עצות, הכנו עבורכם מדריך מקיף לבדיקת המכונית לקראת העונה הקרה. כזה שלא רק יוודא שהבטיחות שלכם תישמר במיטבה, אלא גם שלא תצטרכו להתמודד מול הוצאות מפתיעות או תקיעה מביכה ומאד מתסכלת בצד הדרך.

 

חשוב לשים לב

כמו הגוף האנושי ובדומה לכל מכונה הבנויה מחלקים – גם המכונית שלכם צריכה לעבור תחזוקה שוטפת. אפילו אם נדמה ש"הכל בסדר", המנוע מניע והגלגלים זזים. תשומת לב לבלאי ותקלות אפשריות, יכול לחסוך לכם כסף ולשפר את הבטיחות שלכם בזמן הנהיגה. אז אל תתייחסו למכונית כמובן מאליו, ותטפלו בה מבעוד מועד. ולא, לא פעם בשנה לקראת הטסט. זה ממש לא מספיק.

 

למה חשוב לבדוק את המכונית לקראת החורף? זו העונה בה היא (וכמובן אנחנו) תתמודד עם תנאי כביש בעייתיים, כולל אספלט רטוב שמציע פחות אחיזה לצמיגים. וזה לא משפיע רק על הנהגים ה"ממהרים". גם אתה, שרק נאלץ לבלום לפני הרמזור, עשוי להיתקל במצב בו המכונית מחליקה בגלל האחיזה הנמוכה. אם לא תבדוק אותה קודם לכן, כמובן.  

 

וזה לא נגמר בכך. הראות שלכם פחות טובה בחורף – בגלל הגשם והעננים, שעות שמש קצרות יותר, הבדלי טמפרטורה שיוצרים אדים על השמשה וגם רסיסי מים ובוץ שמרים הרכב מלפנים. וביגוד החורף המחמם, וגם עבה וכבד, עשוי להוביל לתגובות איטיות יותר – יחד עם חימום תא הנוסעים שיוצר עייפות אצל הנהג.

 

תקפצו למוסך

אנחנו יודעים. אין דבר שאתם שונאים יותר בחווית הבעלות על רכב, מאשר ביקור במוסך. אבל אין ברירה. פנו לעצמכם שעתיים, ובקרו במוסך המטפל ברכב באופן שוטף. עדיף לתאם את ההגעה מראש כדי לחסוך זמן. במוסך יערכו בדיקה מקצועית, במקרים רבים ללא תשלום. אלא אם כמובן יימצאו ליקויים. ולא, זה לא משנה אם עשיתם טיפול "רק לפני 1,000 ק"מ". בדיקת חורף מומלצת, מאד.   

 

ערכת חירום – חובה

לא משנה אם אתם נוהגים רק בתוך העיר או מאות קילומטרים ביום, חשוב מאוד שתחזיקו ערכת חירום זמינה. מה היא כוללת? ערכת עזרה ראשונה (לחבישה, חיטוי וקיבוע), כלי פירוק בסיסיים – מברג למשל – ונורה או שתיים למקרה שאחד הפנסים "נשרף". בכלי רכב ישנים מומלץ להוסיף גם כבלי התנעה, שכן תנאי החורף מקשים על הנעת הרכב. גם חומר שדוחה לחות, למניעת הצטברות אדים על השמשה, מומלץ בחום.  

 

צמיגים – חשיבות עליונה 

אנחנו מנדנדים לכם עליהם חדשות לבקרים, והנה שוב: לא מספיק מכם בודק באופן סדיר את מצב הצמיגים, שכל תקלה בהם פוגמת באופן מיידי וחמור ביכולת שלכם לשלוט בכיוון הנסיעה. עד כדי כך. בעונת החורף, זה מקבל תוקף אפילו יותר: לחץ לא נכון בצמיגים בתנאי אחיזה נמוכים, יוביל לאיבוד שליטה בבלימה. צמיגים יבשים או שחוקים, יציעו כושר אחיזה, בלימה ויציבות נחותים. וכן, זה בדיוק ההבדל בין החלקה למעקה הבטיחות או דריסת הולך רגל שקפץ לכביש בהפתעה. 

 

 

היגוי ומתלים 

נכון, אלו מערכות חשובות תמיד. ונכון, בחורף זה נכון שבעתיים. אז כדאי לבדוק, לאזן ולכוון במידת הצורך את מערכת המתלים וההיגוי. כאן נדרשת עזרתו של עסק המתמחה בתחום – בעלות שעשויה להיות לא מבטולת. אבל התועלת ברורה וחשובה. לא רק מכיוון שמכונית לא מאוזנת גורמת לשחיקה לא אחידה של הצמיגים, מה שיעלה לכם מאות שקלים בצמיג חדש. 

 

מגבים

צריך להסביר? לא חשבנו. ובכל זאת, נדגיש שמגבים שמורחים את המים במקום להסיט אותם הצידה, יוצרים סכנה ברורה. אז תבדקו אותם בעצמכם, ואם הניגוב ל מושלם – תשקיעו את הסכום הפעוט כדי להחליפם. כן, גם את האחורי. וזו גם דרך טובה לוודא שמיכל ה"שפריצרים" לא התייבש לחלוטין בזמן הקיץ…

 

יש אורות?

מה-1 בנובמבר זו תהיה חובה, ועד אז אנחנו ממליצים כתמיד: תדליקו אורות גם ביום, למען הבטיחות שלכם. מה שאומר גם כי כדאי לבדוק שכל האורות פועלים, ולא רק הימני…  

 

 

ומה עם מצבר?

אנחנו נוטים להתעלם ממנו עד שיום בהיר אחד הרכב פשוט לא מניע. לא חבל? מצבר חלש ועייף, יחזיר לכם במטבע היחיד שהוא סוחר בו – תסכול ועצבים ברגע הכי פחות מתאים. אז תתכוננו מראש, באמצעות בדיקת מתח קלה (ובדרך כלל חינמית) במוסך. ולא לשכוח לוודא באותה הזדמנות גם שכל החיבורים החשמליים תקינים. 

 

מיזוג אוויר, לא רק בקיץ

הקירור בטוח עובד. כי מי יכול להרשות לעצמו היום לנסוע בלי מזגן בחום הישראלי. אבל מה עם גוף החימום, שזוכה לעיתים קרובות מדי להזנחה? כדאי לבדוק כי פתחי האוורור נקיים מעלים יבשים למשל, ולוודא שפעולת החימום תקינה. לא רק כדי לשמור על חום הגוף, אלא כי אתם תצטרכו את זה גם להפשרת אדים בתנאים מסוימים.

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן