images

טיפים לניקיון הרכב לפני מכירה

לכתבה המקורית באתר gal-ore לחצו כאן.

כל רכב אותו מעוניינים למכור חייב להיות נקי ולהיראות במיטבו. בנוסף, יש לבצע תיקונים וטיפולים שונים ברכב, כמו למשל צביעה, החלפת ריפוד ועוד. מאמר זה יביא בפני הקוראים מספר טיפים בכל הקשור אל ניקיון הרכב כהכנה למכירתו.

עטיפה חיצונית- חייבת להיות מרשימה

אנשי שיווק טוענים כי האסתטיות של המוצר והעיצוב המזמין שלו הם אלו אשר גורמים לצרכנים לתהות אודות קנקנו ובסופו של דבר לקנות אותו. דבר זה תקף גם לגבי מכירת רכב. אנשים שמעוניינים למכור את רכבם חייבים למשוך את הקונים הפוטנציאליים על ידי רכב מצוחצח חיצונית ופנימית שירשים אותם ויאפשר להם להגיע למסקנה כי אם המוכר דואג כל כך למראה של הרכב שלו ולניקיון שלו, הוא בוודאי שמר על הרכב בצורה יסודית במשך כל השנים שהרכב היה אצלו. הכנה של רכב למכירה מערבת מספר פעולות הקשורות אל תחזוקת וחידוש הרכב. ישנן חברות שזהו עיקר תפקידן, ניקוי הרכב פנימית וחיצונית בצורה יסודית. אמנם מדובר על הוצאה אך חשוב לקחת בחשבון כי סכום זה יהיה מזערי יותר מאשר הזמן אותו המוכר יבזבז על ניסיונות ניקוי בעצמו וקניית חומרים מיוחדים מהחנות.

ניקוי הרכב- מה זה אומר?

ניקוי רכב יסודי צריך לכלול את הדברים הבאים:

  • הכנה מקדימה- זהו חלקו של המוכר. טרם הבאת הרכב לניקוי יש לדאוג להוצאת כל החפצים האישיים ממנו. דבר זה יקל על המנקים וימנע עוגמת נפש של ניירת חיונית שנזרקה במהלך הניקוי לפח.
  • שאיבה- חברת הניקוי תשתמש בשואב חזק המותאם לשאיבה של רכבים ופינות שונות אליהן קשה להגיע. השאיבה תמיד תכלול את הריפודים, את השטיחים, מתחת למושבים ועוד.
  • תיקון- ניקוי של רכבים נעשה בדרך כלל במוסכים. אם לרכב דרושים תיקונים קטנים, ההמלצה היא לבצע את כל אלו טרם הניקוי הכללי.
  • הברקה- ניקוי פנימי יעשה על ידי הברקה מיוחדת במטלית ווקס. כאן ייעשה שימוש בחומרים מיוחדים ייעודיים לרכב שאינם יכולים להסב לו כל נזק.
  • ניקוי חיצוני- ניקוי של הצד החיצוני של הרכב נעשה על ידי מכונות השטיפה הגדולות. אלו שוטפות כל חלק ברכב, מסבנות ומייבשות את השמשות. לאחר כל זה העובד של חברת הניקוי מושח על הרכב שכבת ווקס עשירה.
  • בישום- רוב חברות הניקוי מאפשרות לבעל הרכב לבחור את הניחוח המתאים לו. חשוב לוודא כי הבישום של הרכב לאחר הניקיון לא יהיה דומיננטי מדי. יש לזכור כי מדובר על מכירת רכב ובהחלט קיימת אפשרות כי ריח מתוק מאוד או חמוץ מאוד ידחה את הלקוח הפוטנציאלי כאשר הוא יכנס לרכב ובדרך לא דרך ישפיע על החלטתו.

לסיכום, רכב שנראה חדש יעלה את ערכו בעיני המתבונן ויגרום לרכב להימכר במהירות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן