xmazda-3-2014-interior.pagespeed.ic_.-WOeeNaQBM

מאזדה 3 החדשה – המפרט הטכני

לכתבה המקורית באתר CARTUBE לחצו כאן.

2013 מאזדה 3 החדשה, המכונית משפחתית של מאזדה, מרווחת יותר מהדגם היוצא עם בסיס גלגלים של 2.7 מטר ותוצע באירופה עם 4 מנועים כולל 1.5 ליטר 100 כ"ס ו-2.0 ליטר 120 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטו'.

מאזדה 3 החדשה, המשפחתית המצליחה של מאזדה והמכונית שהייתה הנמכרת בישראל במשך מספר שנים מאז שהוצג הדור הראשון בשנת 2003, תיחשף הערב רשמית בבכורה עולמית, אך עוד לפני כן מאזדה חושפת את המפרט הטכני של הדגם אשר ינחת בישראל כבר בחודשים הקרובים (מאוד) וינסה לשחזר את ההצלחה של שני הדורות הקודמים.

 

מאזדה 3 (האצ'בק) החדשה מרווחת יותר לנוסעים מהדגם היוצא, בעיקר בזכות בסיס גלגלים שצמח ב-60 מ"מ ועומד בדגם החדש על 2,700 מ"מ וכן בזכות מידת הרוחב שעומדת על 1,795 מ"מ – רחבה ב-40 מ"מ מהדגם היוצא. שאר המידות הן: 4,460 מ"מ אורך ו-1,455 מ"מ גובה. נפח תא המטען עומד על 350 ליטר, גידול של 10 ליטר מהדגם היוצא.

 

 

מאזדה עדיין לא חשפה את גרסת הסדאן של הדגם, החשובה לא פחות עבור השוק הישראלי, את זאת היא צפויה לעשות מאוחר יותר הערב כאשר היא תחשוף את הדגם עבור השוק האמריקאי או לכל המאוחר בעוד מספר חודשים מועט.

 

2013 מאזדה 3 החדשה – מנועים וביצועים:

באירופה, תוצע מאזדה 3 החדשה עם 4 מנועים, כולם על בסיס טכנולוגיית SkyActiv עם יחס דחיסה של 14:1, שרשרת תזמון, הזרקת דלק ישירה ומערכת עצור/סע. מנוע הבסיס הוא מנוע 1.5 ליטר חדש לחלוטין בהספק של 100 כ"ס. מנוע חדש נוסף הוא מנוע 2.0 ליטר 120 כ"ס – גרסה מוחלשת של מנוע ה-2.0 ליטר 165 כ"ס המוכר ממאזדה 6 (בישראל ההספק הוא 155 כ"ס). בארה"ב ישווק הדגם גם עם מנוע 2.5 ליטר 195 כ"ס.

 

מאזדה 3 האצ'בק 1.5: מנוע 1.5 ליטר בהספק של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד (באירופה לפחות) ומספק ביצועים של 10.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 181 קמ"ש. עדכון: מתברר שלמנוע זה ישנה גרסה נוספת חזקה יותר בהספק של 117 כ"ס המושגים באמצעות יחס דחיסה גבוה יותר (דורש אוקטן 98?).

 

מאזדה 3 האצ'בק 2.0: מנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק מרבי של 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו' ומספק ביצועים של 10.4 שניות 0-100 קמ"ש (ידני: 8.9 ש') ומהירות מרבית של 195 קמ"ש.

 

מאזדה 3 האצ'בק 2.0: מנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק מרבי של 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ומספק ביצועים של 8.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. דגם זה מוצע כסטנדרט עם מערכת בלימה רגנרטיבית i-ELOOP.

 

מאזדה 3 האצ'בק 2.2 דיזל: מנוע בנפח 2.2 ליטר דיזל בהספק מרבי של 150 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ ב-1,800 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו' ומספק ביצועים של 9.7 שניות 0-100 קמ"ש (ידני: 8.1 ש') ומהירות מרבית של 201 קמ"ש (ידני: 210 קמ"ש).

 

מאזדה עדיין לא חשפה את נתוני צריכת הדלק, אך מציינת שהדגם יהיה החסכוני בסגמנט. לשם כך לדוגמה, הדגם מצויד בתריסים נשלטים אוטו' מאחורי הגריל הקדמי הנסגרים כאשר המנוע לא דורש קירור אוויר מאחורי הגריל הקדמי. בנוסף העיצוב החדש אפשר למאזדה להפחית את מקדם הגרר שעומד בדגם החדש על 0.275.

 

 

מאזדה 3 החדשה - תא נוסעים מרווח ואיכותי יותר מבעבר

מאזדה 3 החדשה – תא נוסעים מרווח ואיכותי יותר מבעבר

 

 

מאזדה 3 החדשה, קלה בממוצע בכ-60 ק"ג מהדגם היוצא, קשיחה יותר בכ-30% ומשקלו של דגם הבסיס עומד על 1190 ק"מ (ללא נהג). במאזדה מבטיחים לשמור על מסורת ה-ZOOM ZOOM ושומרים על מערך מתלים מתקדם של מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור. הדגם יוצע עם חישוקי "16 עם צמיגים במידות 205/60R16 או "18 עם צמיגים במידה של 215/45R18.

 

תא הנוסעים של מאזדה 3 החדשה הוא המשך ישיר למינימליזם המוכר מה-6 החדשה עם מינימום של כפתורים בקונסולה המרכזית ועיקר התפעול של המערכות השונות נעשה דרך גלגל ההגה או דרך המסך "7 מרכזי הנשלט באמצעות חוגה הממוקמת בין המושבים הקדמיים. מערכת המולטימדיה צוידה במערכת הפעלה חדשה המאפשרת סנכרון מלא עם המכשיר הסלולרי של הנהג כולל גישה (מוגבלת) לרשת האינטרנט.

 

בכדי לספק לנהג שדה ראיה משופר, קורת A הוזזה ב-100 מ"מ לאחור ובנוסף, ההגה ממוקם נמוך מבעבר וישנה תצוגה עילית המציגה מול עיני הנהג את מהירות הנסיעה ופרמטרים נוספים.

 

לוח המחוונים של הדגם כבר ללא שלושת המחוונים המסורתיים של מאזדה שאפיינו את שני הדורות הראשונים של הדגם ולמעשה, לוח המחוונים חדש לחלוטין ושונה מכל מה שנמצא בדגמי מאזדה האחרים. לוח המחוונים החדש מבוסס שעון סדל"ד גדול ממדים במרכזו שבתחתיתו נמצא מד מהירות דיגיטלי ומשני צידיו של שעון הסל"ד נמצאים שני מסכים קטנים עבור מחשב הדרך ומד הדלק.

 

מאזדה 3 החדשה תוצע עם עם שש כריות אוויר כסטנדרט ושלל מערוכת בטיחות מתקדמות כאופציה: מערכת HBC המחליפה בין אורות מעבר ודרך באופן אוטו', מערכת BSM להתראה על עצמים בנקודות מתות, מערכת LDWS להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת FOW+SCBS להתראה על התנגשות מלפנים ובלימה אוטו' (בלימה ממהירות של עד 30 קמ"ש), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן