421583101000100408272no

מאזדה 6 החדשה בישראל: החל מ-165 אלף שקל

לכתבה המלאה באתר YNET לחצו כאן.

הדור השלישי של המשפחתית הגדולה הושק היום (ד') בישראל, עם עיצוב חדש והבטחה לתצרוכת דלק משופרת. ה-6 תוצע בגרסאות סדאן וסטיישן במחיר זהה.

 

חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, השיקה הבוקר (ד') את מאזדה 6 החדשה. המשפחתית הגדולה שהייתה בעבר מובילת הקטגוריה, תנסה לחזור למעמד זה בדור שלישי וחדש לחלוטין. היא תוצע עם מנועים חדשים שמאזדה מכנה בשם "סקאייאקטיב" (SkyActiv), הקטן שבהם מוכר לנו מה-CX-5 (בנפח 2.0 ליטר ועם 155 כ"ס), לבכיר נפח של 2.5 ליטר והספק של 188 כ"ס. שניהם משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה.

גרסת הבסיס של ה-6, שתוצע הפעם גם במרכב סטיישן, תעלה 165 אלף שקל, עבור המנוע הגדול תשלמו 10,000 נוספים. מדובר במחיר דומה למאזדה 6 היוצאת, שגרסת ה-2.0 ליטר הבסיסית שלה עלתה 162.5 אלף שקל והייתה מאובזרת פחות. ביבואנית הביעו היום גם תקווה שתמחור זהה לסדאן ולסטיישן, לצד אבזור עדיף בזו האחרונה, יסייע בשכנוע לקוחות למעבר למרכב חמש דלתות, כפי שקרה עם פורד פוקוס סטיישן החדשה בקטגוריה מתחת.

ה-6 החדשה גדולה משמעותית מקודמה, עם אורך כולל של 487 ס"מ בגרסת הסדאן (480.5 בסטיישן), רוחב של 184 ס"מ וגובה של 145 ס"מ (148 בסטיישן). בסיס הגלגלים צמח אף הוא בסדאן, ועומד על 283 ס"מ – מהגדולים בקטגוריה. לסטיישן בסיס גלגלים קטן יותר של 275 ס"מ.

למרות הצמיחה במידות, ה-6 החדשה קלה מבעבר, ויחד עם מנועים חדשים רושמת נתוני תצרוכת דלק מכובדים בתנאי מעבדה – 16.9 ק"מ לליטר בממוצע בגרסת 2.0 ליטר (16.7 בסטיישן), ו-15.6 ק"מ לליטר בגרסת 2.5 ליטר. ה-6 ממוקמת בקבוצת מיסוי ירוק נמוכה ביחס לקטגוריה (3 בדגם ה-2.0 ליטר ו-4 בדגם ה-2.5 ליטר). 

דלק מוטורס תציע את ה-6 בשלוש רמות גימור – Premium ,Luxury ו-Premium Plus – כאשר הסדאן והסטיישן 2.0 ליטר יהיו זמינות ברמה הבסיסית בלבד, והסדאן 2.5 ליטר בשלושתן. כל הגרסאות יצוידו בשש כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לבלימה למניעת תאונות במהירות נמוכה, התנעה בכפתור, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור ומערכת עצור-סע לחסכון בדלק.


כן תוצע מערכת מולטימדיה מקורית בכל הגרסאות, עם מצלמת נסיעה לאחור וחיבורי USB ובלוטות'. בגרסת הסטיישן אבזור הבסיס כולל גם כניסה ללא מפתח, מסילות גג וחיישני חנייה היקפיים.

גרסת הבסיס של ה-2.5 ליטר (175 אלף שקל) תכלול גם חלון גג ומערכת בלימה רגרנטיבית, שממירה אנרגיית בלימה כדי להטעין את המצבר – ובכך לחסוך מפעולת מחולל הזרם (אלטרנטור) ולשפר את תצרוכת הדלק. רמת הגימור Premium מוסיפה גם ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, חישוקי "19 במקום "17 וצמיגים רחבים. מחיר גרסה זו עומד על 185 אלף שקל. הגרסה היקרה ביותר (195 אלף שקל) תכלול בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 11 רמקולים, חיישני חנייה היקפיים ופנסי קסנון עוקבי פנייה.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן