23256-350x230m3

מאזדה MX5

לכתבה המלאה באתר אוטו לחצו כאן.

 

מאזדה MX5 

יתרונות

התנהגות כביש, היגוי, בלמים, יחידת הנעה, בטיחות, גג נפתח.

חסרונות

איכות חומרים, רכות מתלים.

 
  • קטגוריה ספורטיביות
  • מחיר 0 ש"ח
  • צריכת דלק ממוצעת 13.2 ק"מ/ל' (נתון יצרן)
 
 ה-מאזדה לנהג
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חוות דעת – מאזדה MX5

מאזדה MX5 הנוכחית היא הדור השלישי של הרודסטר הקלאסית של מאזדה שכבר לא צריכה להוכיח דבר לאף אחד, אלא רק לשמור על התכונות הכל-כך אהובות של קודמתה. וה-MX-5 עושה זאת במרבית התחומים – ההתנהגות מרשימה, ההיגוי והבלמים טובים והמנוע חזק הרבה יותר (אם כי לינארי מדי ועדיין לא מספיק ביצועיסטי). עם זאת, ה-MX-5 החדשה מעט פחות מחוברת לנהג ולא מהנה כקודמותיה בנהיגה דינאמית. תא הנוסעים משופר משמעותית ביחס לדורות הקודמים, אך עדיין מרגיש פשוט אפילו בהשוואה למשפחתיות מן השורה, בעיקר באיכות החומרים. האבזור טוב למדי ותאי האחסון רבים במפתיע. נוחות הנסיעה טובה למדי, גם בזכות בולמים רכים (מדי), שגורמים בתורם לזוויות גלגול לא צנועות. 
ב-2009 הגיעה גרסה מתוחת פנים שמציעה שיפור בחלק מהתחומים – אופי וצליל המנוע ותפקוד בקרת היציבות, בעיקר – אך תחומים חשובים אחרים נפגעו, ובראשם הפידבק מההגה והפרוגרסיביות במגבלות האחיזה.  

עיצוב ונוכחות

למיאטה עיצוב ייחודי ומושך שנע על הקו בין חמוד ונשי לקרבי וספורטיבי.

תא נוסעים ומטען

תא הנוסעים פחות איכותי ונעים מהצפוי, והמרווח לגבוהים אינו טוב. בצד החיובי, יש שפע תאי אחסון, האבזור מכובד והבאגאז' סביר בגודלו.

מנוע וביצועים

מנוע ה-2.0 ל' שופר במתיחת הפנים וכעת הוא יותר ערב לאוזן וחובב סל"ד, גם אם לא ממש חזק. תיבת ההילוכים הידנית מצוינת. צריכת הדלק מפתיעה לטובה.

נוחות והתנהגות

נוחות הנסיעה סבירה, אך בידוד הרעשים לוקה בחסר. התנהגות הכביש מהנה והמיאטה מאוד נשלטת וברת משחק. ההגה מהיר ומדויק, אך פחות מתקשר מבעבר.

תמורה למחיר

אין בארץ אף מכונית שמציעה ריגושים של רודסטר-הנעה-אחורית במחיר הזה, ועל כן ה-MX5 מציעה תמורה מעולה לכסף.

סיכום

הדור החדש של ה-MX5 אולי פחות חד ומהנה מקודמיו, אך עדיין שומר על הפשטות הכנה של רודסטר אמיתית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[portfolio_slideshow]

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן