513888301000100490325no

מבחן מכוניות משפחתיות – איזו הטובה מכולן?

לכתבה המקורית באתר YNET לחצו כאן.

שלוש משפחתיות פופולאריות התייצבו למבחן דרכים משותף: טויוטה קורולה, מאזדה 3 וסקודה אוקטביה. מי מהן הכי נוחה ונעימה לנסיעה, מי חסכונית בהוצאות דלק ועל מי מהן אנחנו ממליצים?

בחירת מכונית משפחתית חדשה אינה משימה פשוטה כיום. בשוק הרכב המקומי יש דגמים רבים, וכמו בכל תחום – אין ספור דעות. לרוכש הממוצע יש אמנם כלים רבים שעשויים לסייע בבחירה, אבל גם שם תגלו חוסר אחידות. לא במפתיע, שכן התרשמות מרכב אינה עניין אובייקטיבי חסר רגשות ותחושות. למעשה, ההיפך הוא הנכון, ובסופו של יום, המכונית הכי מתאימה לנהג מסוים, עשויה להתגלות כלא-מתאימה-בשום-אופן לאחר או אחרת. הוסיפו לכך רמת תמחור שונה, היצע אבזור לא אחיד וכמובן שמירת ערך לא תמיד צפויה, ותקבלו סלט מוטורי-צרכני שכל כולו כאב ראש אחד גדול.

כדי לקבוע באופן ברור וחד-משמעי מי המשפחתית הטובה ביותר בישראל, היינו אמורים להשוות בין כל המתחרות, כ-20 מהן. מבחן בהחלט ראוי, אך לצערנו לא לגמרי אפשרי. במקום, החלטנו לבחור את שלוש המכוניות שהותירו עלינו את הרושם הטוב ביותר בנהיגה הבודדת. כולן בגרסאות האחרונות והמעודכנות של דגמים סופר-ותיקים, כולן הגיעו אלינו ב-2013 וספק אם יש להן תחרות בתחום הנוחות והאיכות בקטגוריה.

 

במילים אחרות, המנצחת במבחן הזה היא הטובה ביותר בקטגוריה לטעמנו.

 

המתמודדות

טויוטה קורולה מגיעה למבחן כשהיא דור 11 למשפחתית היפנית, ואחת המכוניות הנמכרות בהיסטוריה. מדובר בדגם שבנה את תדמית האמינות והאיכות של קונצרן הענק, וזה שסייע למותג להפוך לנמכר ביותר בעולם הרכב. אם עד היום התקשתה בדרך כלל הקורולה לשכנע את הנהג הישראלי כי היא המוצר הנבחר, הרי שמאז השקת הדור החדש והעכשווי, נרשם זינוק אדיר במסירות. בין היתר לאחר שהקורולה זכתה בתיבת הילוכים חדשה, ממדים נדיבים מבעבר ואבזור עשיר ומושך. אצלנו היא נמכרת בשתי רמות גימור ומנוע אחד, עם תיבה ידנית או רציפה.

 

מה מביאה הקורולה למבחן?

  • הגרסה בה נהגנו – GLI
  • מחיר – 130 אלף שקל
  • הכי זולה – SUN ב-128 אלף שקל עם פחות אבזור, או ידנית ב-124 אלף
  • אורך בס"מ – 462; רוחב – 177.5; גובה – 146.5; בסיס גלגלים – 270
  • יחידת כוח – 1.6 ליטר, 132 כ"ס, תיבה אוטומטית רציפה
  • ביצועים – 11.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 190 קמ"ש מרביים
  • תצרוכת דלק ממוצעת – רשמי: 17.9 קמ"ל; מבחן: 12.6 קמ"ל; פער: 30%

 

 

טויוטה קורולה ()

טויוטה קורולה

 

 

מתחרה שנייה היא מאזדה 3, המכונית הצעירה ביותר מהשלוש ומי שהייתה – עד לפני כשנתיים – מובילת השוק בישראל. בדור השלישי ל-3, משווקת מאזדה את המכונית בשלוש רמות גימור ועם שני מנועים – 1.5 (במבחן) או 2.0 ליטר – כאשר שניהם משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית "רגילה". יש שתי גרסאות מרכב: האצ'בק עם חמש דלתות, או סדאן עם ארבע (גרסת המבחן).

 

מה מביאה ה-3 למבחן?

  • הגרסה בה נהגנו – קומפורט
  • מחיר – 132 אלף שקל
  • הכי זולה – אקטיב ב-128.5 אלף שקל, עם פחות אבזור
  • אורך בס"מ – 458.5; רוחב – 179.5; גובה – 146.5; בסיס גלגלים – 270
  • יחידת כוח – 1.5 ליטר, 120 כ"ס, תיבת 6 הילוכים אוטומטית
  • ביצועים: 11.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 185 קמ"ש מרביים
  • תצרוכת דלק ממוצעת – רשמי: 18.2 קמ"ל; מבחן: 13.3 קמ"ל; פער: 26%

 

 

מאזדה 3 ()

מאזדה 3

 

 

גם סקודה אוקטביה מציגה כעת דור שלישי. האחות התאומה של פולקסווגן גולף וסיאט ליאון משווקת אצלנו במבחר גרסאות, החל בדגם ה-1.2 שבחנו ועד למנוע 1.8 ליטר מוגדש עם 180 כ"ס. במבחר כעת רק תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, ומרכב אחד – ליפטבק עם חמש דלתות (דלת אחורית נפתחת עם השמשה).

 

סקודה אוקטביה ()

סקודה אוקטביה

 

מה מביאה האוקטביה למבחן?

  • הגרסה בה נהגנו – אלגנס
  • מחיר – 145.5 אלף שקל
  • הכי זולה – ב-132 אלף שקל, פחות אבזור
  • אורך בס"מ – 466; רוחב – 181.4; גובה – 146.1; בסיס גלגלים – 268.6
  • יחידת כוח – 1.2 ליטר, טורבו, 105 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית מצמד-כפול
  • ביצועים: 10.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 196 קמ"ש מרביים
  • תצרוכת דלק ממוצעת – רשמי: 20 קמ"ל; מבחן: 13.5 קמ"ל; פער: 32.5%

 

תא נוסעים – איכות, מרווח ותפעול

ליושבים מלפנים בשלוש המכוניות יש מרווח מספק, אך הקורולה והאוקטביה מעניקות תחושה גדולה יותר. תא הנוסעים בקורולה מציע את מרווח הברכיים הטוב ביותר לכל הנוסעים, והיא גם היחידה בה ניתן – בצפיפות סבירה – לשבת במרכז הספסל האחורי. ה-3 ובמידה ניכרת יותר האוקטביה, מקזזות מנוחות יושבי הספסל האחורי עם מנהרת-כוח מיותרת במרכז.

 

 

טויוטה קורולה ()

טויוטה קורולה

 

 

מרווח הברכיים ב-3 קטן מכולן, אך אפילו שם ניתן להושיב שני מבוגרים גדולים בנוחות. ותודה ליצרנים שהגדילו בשנים האחרונות באופן ניכר את ממדי המשפחתיות, הן בבסיס הגלגלים והן באורך המרכב. במפתיע, מרווח הכתפיים והראש ליושבים מאחור במאזדההוא הטוב מהשלוש. תא המטען של הסקודה הוא הנדיב ביותר והנוח ביותר לשימוש. 

 

 

מאזדה 3 ()

מאזדה 3

 

 

בכל הנוגע לאיכות חומרים והרכבה, הקורולה – שעברה שדרוג ניכר – אינה מיישרת קו עם שתי האחרות יש בה פשוט כמות גבוהה יותר של פלסטיקים פשוטים וזולים יחסית למגע ומראה. גם איכות ההרכבה פחות הרשימה. בין השתיים האחרות, איכות ההרכבה במאזדה 3 טובה יותר, אך איכות החומרים דומה וגבוהה מאד ביחס לקטגוריה. הפער בין מאזדה 3 וסקודה אוקטביה הראשונות, פשוט עצום.

 

 

סקודה אוקטביה ()

סקודה אוקטביה

 

 

בתפעול המערכות השונות, כל השלוש מרשימות. ל-3 ולקורולה מערכות מולטימדיה קלות מאוד לתפעול, אך זו של ה-3 מתעלה גם תוך כדי נסיעה תודות למתגי שליטה נוחים בין המושבים. גם האוקטביה מציעה תפעול נוח, אך תפריטי המערכת אינם נוחים לעומת המתחרות. הנדסת האנוש של השלוש דומה, וגבוהה למדי.

 

דירוג הפרק:

  • מרווח ברכיים – קורולה, אוקטביה, 3
  • מרווח רגליים – קורולה, 3, אוקטביה
  • מרווח כתפיים – 3, קורולה, אוקטביה
  • מרווח ראש – 3, קורולה, אוקטביה
  • תא מטען – אוקטביה, קורולה, 3
  • איכות חומרים – אוקטביה, 3, קורולה
  • איכות הרכבה – 3, אוקטביה, קורולה
  • תפעול – 3, קורולה, אוקטביה

 

נוחות נסיעה עירונית ובין עירונית

המושבים הנוחים ביותר מבין השלוש, נמצאים במאזדה 3. מושב הנהג קשיח במידה הנכונה. חשוב מכך, הוא היחיד שמציע תמיכה מספקת לגב. בקורולה לא ניתן לכוון את כרית המושב וגרוע מכך, גלגל ההגה אינו מתכוונן מספיק (לעומק ולגובה). נהגים מסוימים עשויים להרגיש ממש שלא בנוח. באוקטביה המושב רחב מדי וחסר תמיכה צדית, והוא פחות נוח מהשלושה. ההבדלים בסעיף זה גדלו ככל שהנסיעה התארכה.

 

 

טויוטה קורולה ()

טויוטה קורולה

 

 

כיול המתלים בשלוש המכוניות דומה, ומעניק נוחות נסיעה סבירה בתוך העיר ולא יותר מכך. מאזדה 3 מרגישה פחות נוחה 

 

דירוג הפרק:

 

והמנצחת היא…

טויוטה קורולה מסיימת את מבחן הענקיות במקום השלישי. היא אמנם המרווחת ביותר ליושבים מאחור ונוחות הנסיעה שלה היא הטובה מהשלוש בעיר, אך היא פחות חסכונית, יותר רועשת ופחות ממעודנת. יש לה תא נוסעים מרשים, אך המתחרות טובות עוד יותר.

 

במקום השני מסיימת סקודה אוקטביה, שמציעה יחידת כוח צנועת הספק אך יעילה, שקטה וחסכונית, יחד עם תא מטען גדול במיוחד ותוצאות מרשימות בכל פרק כמעט. מנגד, היא פחות נוחה, רמת האבזור אינה המרשימה ביותר ותג המחיר גבוה מאוד, גם ברמת גימור נמוכה יותר (המציעה אבזור דליל במיוחד).

 

 

 

 

וזה משאיר את המקום הראשון למאזדה 3. היפנית שהייתה פעם הכי נמכרת, אבל לא בהכרח הכי טובה, עברה מהפכה של ממש. היכולת הדינמית היא הטובה מהשלוש, האבזור והאיכות מרשימים ביותר והתמורה למחיר טובה בבירור מול שתי מתחרותיה. היא אמנם מציעה תא נוסעים פחות מרווח הנותן הרגשה "קטנה" וצפופה יחסית, והיא נוקשה מדי בתנועה עירונית. אבל בסופו של יום, אותה היינו רוכשים – או מבקשים בליסינג.

גלילה לראש העמוד

לקוחות יקרים חג שמח ושנה טובה!

לקראת הסגר המתקרב, אנו מבקשים ליידע אתכם שמרכז שירות עד רעננה ימשיך לפעול במתכונתו המלאה לפי הנחיות ״התו הסגול״.

לאור המגבלות הקיימות, ינתן לקהל לקוחותינו שירות שינוע הרכב מבית הלקוח הכולל: לקיחה טיפול והחזרה.

השירות ינתן באיזור השרון ללא תוספת תשלום ובתיאום מראש.

לכל שאלה, מוזמנים לפנות אלינו.

בברכת בריאות ושנה טובה!

דילוג לתוכן