Ford-EcoSport_EU-Version_2014_1600x1200_wallpaper_05-300x225

מודל 2014 – דגמי הרכב החדשים שיגיעו בשנה הקרובה

לכתבה המקורית – הבלוג של יואב קווה באתר הארץ לחצו כאן.

מבול של דגמים חדשים יתרגש עלינו בשנה הקרובה. דגמי מיני עירוניים, דגמי ספורט ופאר, מובילי נוסעים וכביש-שטח. הסקירה המלאה לפניכם

מאת: ערן אביבי ויואב קווה 

שם המשחק – נישות. פסי הייצור הממוחשבים מאפשרים ליצרני הרכב לפתח במהירות ובעלויות נמוכות יחסית אינספור תתי דגמים. אם פעם הסלוגן היה "מכונית לכל פועל", היום הוא "מכונית לכל טעם". רוצים מכונית ספורטיבית שהיא גם כביש-שטח? אין בעיה. רוצים מכונית יוקרה סטיישן? בוודאי. רוצים שמכונית ההצ'בק תצמיח זנב? למה לא

להלן סקירה מקיפה של הדגמים החדשים לשנה הקרובה. החלוקה היא לפי שם היצרן. בחרנו להציג את הדגמים החדשים שנחתו בארץ לאחרונה, הדגמים שיגיעו לארץ עד סוף שנת 2013 והדגמים שצפויים להגיע במהלך 2014.

אאודי

 
S1 – המתחרה של רנו קליאו RS ופיג'ו 208 GTI אמורה להגיע לארץ ברבעון הראשון של 2014. החשיפה הרשמית כנראה תהיה בתערוכת ז'נבה במרץ 2014. המנוע הצפוי להניע את ה-S הקטנה הינו2.0 ליטרים בנזין טורבו עם 220 כוחות סוס וההנעה צפויה להיות כפולה קבועה.  

 

אופל

אופל אדם

אופל אדם

אדם – מכונית המיני שמיועדת להתחרות ישירות במיני של ב.מ.וו וב-500 של פיאט. אדם, שנקראת על שם מייסד החברה, אדם אופל, תאפשר התאמה אישית של העיצוב הפנימי. לגבי העיצוב החיצוני, הדעות חלוקות אך בטוח שהיא תכה גלים. באירופה מוצעת אדם עם 1.2 ליטר ו-1.4 ליטר בנזין ללא מגדשי טורבו. עדיין לא ידוע אם אילו מנועים היא תוצע בארץ. מבחינת בטיחות, האדם קיבלה תוצאה מעט מאכזבת של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

מוקה – המיני קרוסאובר החדש של אופל בדרך אלינו. המוקה שמיועד להתחרות בניסאן ג'וק, סקודה ייטי ודומיהם, מציע ממדים גדולים יחסית בסעיף הגובה והאורך. מבחינת הרוחב לעומת זאת, המוקה צר יותר מהמתחרים שלו. אופל בחרו להשתמש בשלדה Gamma 2 שלGM  שנועדה למכוניות כמו שברולט אבאו. המוקה שנכנס לפלח שוק תחרותי יהיה חייב להציג תג מחיר מושך.

קסקדה – המתחרה של אופל לשוק המכוניות פתוחות הגג מציעה ארבעה מושבים, איכות ברמה גבוהה ומחיר שאמור להיות מושך. קסקדה היא לא מכונית ספורט אלא יותר מכונית אופנה: גג פתוח ויכולת שיוט נינוחה ומהנה. המנועים אמורים להיות אלה המוכרים לנו:1.4 ליטר בנזין טורבו 140 כוחות סוס ואולי גם 1.6 ליטר בנזין טורבו 170 כוחות סוס.

 

אינפיניטי

אינפיניטי Q50

אינפיניטי Q50

אינפיניטי עוברת לסימול חדש, האות Q  מחליפה את האותיות קודמות G ו-M. דגמי השטח יקראו QX. לארץ צפויים להגיע בתחילת השנה שלושה דגמים. אחד חדש לגמרי – Q50 – ושניים שהם בעצם דגמים קיימים עם שמות חדשים. Q70 הייבריד, מחליפתה של ה-M, תגיע עם מנוע 3.5 ליטרים המשולב במנוע חשמלי שביחד מפיקים 360 סוסים בריאים. JX, שהוא SUV פרימיום ומיועד להתחרות באודי Q7 ודומיו יגיע עם השם החדש QX60.

Q50 – מחליפתה של G37, היא הראשונה להשתמש באות Q. עם Q50 אינפיניטי רוצה נתח שוק גדול יותר בקטגוריית המנהלים יוקרה. כדי להתחרות מול המיטב בסגמנט הנשלט על ידי ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4 ומרצדסC  קלאס, לאינפיניטי יש כמה ארנבים טכנולוגיים בשרוול. ה-50 מציגה לראשונה את טכנולוגיית Steer-by-wire ברכב סדרתי. המשמעות: מחשב מסובב כל גלגל בהתאם לתנאי הדרך ועבודת ההגה של הנהג. בשילוב המערכות לשמירה על הנתיב ובקרת שיוט אקטיבית, האיניפיניטי יודעת לשמור את הרכב במרכז הנתיב גם אם הכביש מתעקל קלות, משובש, קופצני או שיש רוחות צד חזקות והכל בהתאם למהירות התנועה בנתיב. ואם יש תקלה? המערכת עוברת מייד להיגוי רגיל, לא ממוחשב. לארץ תגיע גרסת הייבריד המשלבת בין מנוע3.5 ליטריםלמנוע חשמלי המספקים יחדיו 360 סוסים.

 

אלפא רומיאו

אלפא 4C

אלפא 4C

 4C – הדו מושבית מסובבת הראשים של אלפא תגיע ככל הנראה לישראל בינואר 2014. מילים רבות נכתבו על המכונית האקזוטית של אלפא שאמורה להיות נגישה, באופן יחסי, לכיסים רבים יותר מפרארי ודומותיה. מנוע1.75 ליטרבנזין טורבו מולטי אייר עם 240 כוחות סוס ומשקל עצמי קליל של895 ק"ג, אמור להאיץ את האלפא ל-100 בתוך פחות מ-4.5 שניות. אבל אין הגה כוח.

 

ב.מ.וו

ב.מ.וו i3

ב.מ.וו i3

סדרה 2 – ב.מ.וו מבקשת להפריד בין הגרסאות הרגילות ובין גרסאות הקופה והקבריו. בעבר הם עשו את זה עם סדרה 6 וסדרה 5. עכשיו מגיעה תורה של סדרה 1. גרסאות הקופה והקבריו של סדרה 1 ייקראו סדרה 2. מבחינת מנועים עדייןאין מספיק פרטים. המכונית אמורה לעשות עליה בחצי הראשון של 2014.

i3 – המכונית החשמלית העירונית של ב.מ.וו. אשר עשויה חומרים קלים במיוחד – פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן ושלדת אלומיניום, הוצגה לא מכבר בשלטי חוצות בניו יורק, לונדון ובייג'ין. עם בסיס גלגלים של257 ס"מ היא קרובה במידות למכוניות קומפקטיות רגילות. ההנעה היא אחורית ואילו המנוע החשמלי, 170 כוחות סוס, יושב ישירות ממש על הציר האחורי, מה שאמור לתרום למינימום אובדן כוח בדרך לגלגלים. לפי ב.מ.וו, החשמלית החדשה אמורה לא לפגוע בהנאת הנהיגה ואגב חלוקת משקל היא, כרגיל אצל היצרן, 50:50 בין הסרנים. מתי בישראל? לא ברור עדיין מתי ואם יגיע הדגם הזה ארצה. 

 

הונדה

הונדה סיוויק טורר

הונדה סיוויק טורר



סוויק טורר – לאחר החשיפה בתערוכת ז'נבה האחרונה, צפויה להגיע לארץ בתחילת שנת 2014, סיוויק סטיישן. מבחינת הונדה, זהו דגם הטורר הראשון מזה שנים רבות לסיוויק. בשלב זה הונדה עדיין לא פרסמה את המפרט הטכני של הדגם. אפשר להניח שהיבואן ישמח לקחת חלק בחגיגת המכירות העכשווית של דגמי סטיישן בישראל.

 

יונדאי

i10  – דור חדש למכונית המיני של יונדאי. המכונית ממשיכה את הקו העיצובי הנוכחי של יונדאי. i10 צמחה ב-80 מ"מבאורך. ברוחב נוספו 65 מ"מ ואילו בגובה קוצצו 50 מ"מ. מכונית המיני של יונדאי תשווק בגרסת 5 דלתות בלבד ועם מנועי בנזין קטני נפח וחסכוניים. בישראל בתחילת 2014. 

 

מזראטי

מזראטי גיבלי

מזראטי גיבלי

גיבלי  – מכונית הסאלון החדשה של החברה, שכבר נחשפה בישראל במסגרת תערוכת אוטומוטור, תשווק גם עם מנוע דיזל, מה שחיוני למכירות באירופה.

לבנט – הקרוסאובר הראשון של מזראטי יוצג בשנת 2014, במקביל לחגיגות 100 של החברה. השם 'לבנט' מייצג את הרחוב בבולניה איטליה, בו הגו את החברה האחים מזראטי– Via Emilia Levante. הלבנט מבוסס על שלדה של ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש – בעקבות החיבור בין פיאט וקרייזלר, הבעלים של המותג ג'יפ.

 

מיצובישי

מיצובישי אאוטלנדר הייבריד

מיצובישי אאוטלנדר הייבריד



אאוטלנדר PHEV – הרכב ההיברידי הראשון של מיצובישי יגיע לארץ במהלך שנת 2014. האאוטלנדר ההיברידי עושה שימוש בשלושה מנועים, שניים מתוכם חשמליים ואחד בנזין קטן נפח. כל אחד מהמנועים החשמליים יניע סרן אחר ואילו הבנזין ישמש גם כגנרטור לייצור חשמל למנועים החשמליים וגם יוסיף כוח לטובת נהיגה תובענית יותר. בנוסף, ניתן יהיה להטעין את האאוטלנדר משקע חשמל ביתי. כתבה על האאוטלנדר בנזין הרגיל,2.0 ליטר, תוכלו לקרוא בהמשך המגזין.

ASX – המתחרה של מיצובישי לקשקאי של ניסאן וקיה ספורטאז' יגיע לארץ לא פחות משלוש שנים לאחר הצגתו באירופה. המפרט עדיין לא ידוע. באירופה היא מונעת בדיזל טורבו 1.8 או בנזין 1.6 ליטר ועם גיר רגיל או תיבת הילוכים רציפה. צפי הגעה לישראל לקראת החצי השני של 2014.

 

מיני

מיני הארדטופ  – ב- 18.11.2013 תיחשף המיני החדשה במפעל של מיני באוקספורד, אנגליה. באותו ערב המיני תיחשף לקהל הרחב בלונדון ומשם היא תגיע לתערוכות הרכב של טוקיו ולוס אנג'לס. המיני החדשה תהיה בעלת 3 או 5 דלתות ועדיין לא ידוע מפרט או תאריך הגעה לישראל.

 

מרצדס

מרצדס GLA

מרצדס GLA

GLA – המתחרה החדש של ב.מ.וו X1 ואודי Q3 הוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה. GLA מבוסס על שלדת ה-A קלאס ומציע את מערכת 4matic, הנעה כפולה לא קבועה, או הנעה קדמית. מגוון המנועים יחל ב-1.6 בנזין טורבו עם 154 כוחות סוס ויגיע ל-208 כוחות סוס ממנוע2.0 ליטרים בנזין טורבו. צפוי גם מגוון מנועי דיזל.

C Class – דגם חדש ל-C הוותיקה צפוי להיחשף לקראת תחילת שנת 2014. החשיפה הרשמית תעשה כנראה בתערוכת דטרויט בינואר 2014. הקו המנחה את מרצדס הוא לנצח את המובילה בקבוצה, היריבה המסורתית מבית, ב.מ.וו סדרה 3.

 

ניסאן

ניסאן נוט

ניסאן נוט



נוט  –  הנוט החדשה תגיע ארצה עוד השנה ותהיה הראשונה אצל היצרן להציג בארץ את מנוע ה-1.2 סופרצ'ארג'ר (מגדש-על). הגרסה הבסיסית,1.2 ליטר רגיל ועם גיר ידני תעלה פחות מ- 80,000 שקל.

 

MG

MG3 – המותג בריטי, הבעלות סינית (סאייק). המכונית היא סופר מיני, תוכננה באנגליה ומיוצרת בסין. הסלוגן הוא "FUN". המנוע של MG3 הינו 1.5 ליטר המוכר לנו מה-350 הנמכרת בארץ. גם ב-MG הקטנה האבזור צפוי להיות מרשים. היא תגיע לארץ במהלך שנת 2014.

 

 סיטרואן

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו

 C4 גרנד פיקאסו – המיניוואן של סיטרואן מתחדש והוא יגיע לארץ בחציון השני של 2014. מוביל הנוסעים החדש ישתמש בשלדה EMP2 המודלורית של הקונצרן שהיא גם קלה יותר בזכות שימוש באלומיניום. הגרנד החדש יהיה עם בסיס גלגלים גדול יותר ב-11 ס"מ מהדגם היוצא, מה שמבטיח מרחב פנים ונוחות משופרת. תיבת ההילוכים היא לא רובוטית אלא אוטומטית מסורתית (בדומה לזו שיש בפיז'ו 5008). 

 

סקודה 

סקודה ראפיד ספייסבק

סקודה ראפיד ספייסבק

ראפיד ספייס-בק – גרסה חדשה לתת המשפחתית של סקודה הוצגה זה עתה בתערוכת פרנקפורט. הספייס-בק משלבת בין סטיישן להאצ'בק ומנסה לקרוץ לצעירים הרוצים מראה יותר ספורטיבי מהראפיד הרגילה. הספייס בק צפויה להגיע לארץ בתחילת 2014.

 

פולקסוואגן

גולף MPV – הגרסה האווירירית של הגולף מתחדשת, מחליפה את השם מפלוס ל-MPV ותגיע אלינו במחצית השנייה של 2014. כמו אחותה הקומפקטית, גם הגולף MPV משתמשת בשלדה המודולרית של הקונצרן MQB, והיא צפויה להציע את אותם המנועים המוכרים מהגולף כולל גיר ה- DSG7 ובעתיד, כנראה, יוצע גם הגיר החדש DSG10, שפולקסוואגן חשפה את פיתוחו בתערוכת ז'נבה האחרונה.

 

פורד

פורד אקוספורט

פורד אקוספורט

אקוספורט – גם פורד רוצה ליהנות מהפופולריות של פלח הקרוסאוברים הקטנים כדוגמת ניסאן ג'וק. הפורד הקטן משתמש בשלדה העולמית של פורד לקבוצה B. אותה שלדה המשמשת גם את הפיאסטה המוצלחת. באירופה האקוספורט יוצע עם שלל מנועים ביניהם יחידת הכוח שזכתה בתואר המנוע של השנה:1.0 ליטרטורבו בנזין בעל 3 צילינדרים ו-123 כוחות סוס. כרגע לא ידוע האם האקוספורט יגיע לארץ.

 

פורשה

מקאן – הבייבי קאיין של פורשה אמור להיות מוצג בתערוכת לוס אנג'לס בנובמבר הקרוב. עדיין אין נתונים רשמיים או תמונות רשמיות אבל כמו שניתן לצפות מחברת פורשה, יכיל המאקאן תערובת של פאר וספורטיביות בדרכו להתחרות מול X4 של ב.מ.וו, ריינג' רובר איווק ודומיהם.

 

פיאט

פיאט 500 ליבינג

פיאט 500 ליבינג

 500 L – גרסת המשפחה הגדולה ל-500 הקטנה. המיקרווואן של פיאט מציע הרבה יותר מרחב, מקום ומושבים בהשוואה ל-500 הרגילה. ישנה אפילו אופציה לסידור של 5+2 מושבים. מבחינת השלדה, 500L משתמשת בגרסה מותאמת של הפיאט פונטו ובמנועים המוכרים של פיאט, 1.4 בנזין והטווין אייר טורבו בנפח0.9 ליטר. 500L תנחת בארץ לקראת תחילת 2014.

 

פיג'ו

פיז'ו 308

פיז'ו 308

 308 – הדגם החדש פיג'ו שומר על השם הקודם (מדיניות שמות חדשה של היצרן הצרפתי). 308 משתמשת בשלדה EMP2 החדשה של הקונצרן. בזכות שימוש נרחב באלומיניום וחומרים קלים אחרים בתכנון השלדה, 308 קלה בערך ב-140 ק"ג מהדגם היוצא. מבחינת המנועים, באירופה היא נמכרת עם1.2 ליטר 3 צילינדרים בנזין ועם1.6 ליטר טורבו בנזין במספר רמות של הספקים. מנועי הדיזל האירופאים לצערנו לא יעשו את דרכם אלינו. הצפי לתחילת השיווק בארץ הוא החצי השני של 2014.

2008 – המתחרה של פיג'ו לסקודה ייטי והניסאן ג'וק מגיעה לארץ בתחילת 2014. כדי לקרוץ ללקוחות המחפשים את ההרגשה של להיות בעלים של ג'יפ מבלי הצורך לשלם הרבה באחזקה ובקנייה, 2008 מציעה התנהגות שובבה, איכות טובה ומראה מכובד וגבוה. אין כאן מערכת 4X4 או יכולת שטח, אבל יש תנוחת ישיבה גבוהה ושדה ראיה מצוין.

 

פרארי 



פרארי להפרארי


פרארי להפרארי

להפרארי – הפרארי הכי חזקה, הכי מהירה, הכי אדומה והכי היברידית שפרארי אי פעם ייצרה. עם 963 כוחות סוס וכ-90 קג"מ מהחיבור בין מנוע V12 בנפח 6262 סמ"ק, המוכר מה- F12 Berlineta, כאן בגרסה הכי קיצונית עם 790 סוסים ומנוע חשמלי המפיק 163 סוסים. הפרארי, להפרארי בשמה המלא, תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ול-300 קמ"ש ב- 15.5 שניות. מהירות סופית -350 קמ"ש לפחות. 

קיה

סיד GT – המתחרה של קיה לגולף GTI ודומותיה שנחשפה בתערוכת ז'נבה האחרונה. עם מנוע 1.6 ליטר בנזין טורבו ו-204 סוסים, ה-GT תאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות ומשם ל-230 קמ"ש סופיים. הדגם יוצע עם 3 דלתות תחת השם פרו סיד GT, ועם 5 דלתות תחת השם סיד GT. עדיין לא ידוע לגבי תאריך ואם בכלל תגיע לארץ. 



(פורסם ב"רכב+", מגזין הרכב של עיתון הארץ. צילומים בפוסט: יצרני רכב / יח"צ)

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן