Mazda2-11

מסירות יולי 2013: המכונית המשפחתית לא מתה

לכתבה המקורית באתר iCar לחצו כאן.

נתוני המסירות של חודש יולי לא מציגים מציאות חדשה. יונדאי בראש, קיה אחריה וגם השאר שמרו על מקומן. אבל חודש יולי חושף שלמרות שהשוק מגוון יותר מוקדם להספיד את המכונית המשפחתית .

חודש יולי ממשיך מגמה של שיפור בשוק הרכב בארץ מתחילת השנה. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (ינואר – יולי ) חלה עליה של 2.7% במסירות הרכב החדש בארץ. כרגיל בתקופה האחרונה יונדאי ממשיכה להוביל. בחודש יולי מסרה החברה הקוראנית 3838 רכבים (56% יותר מיולי אשתקד) וסה"כ השנה עד כה 22,298 רכבים (גידול של 9.1%). השנייה בשוק, קיה, מסרה כמעט חצי! עם 12,749 רכבים (גידול של 4.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד). דווקא ביחס לחודש יולי 2012 רשמה הקוריאנית השנייה בגודלה קפיצה של כמעט 60% במסירות. שלישית מתמקמת טויוטה עם ירידה קלה של 4.3% אך זה עוד לפני שמתחילים לספור את נתוני המסירות של הקורולה שנחתה במהלך החודש. צפו לחודש אוגוסט לוהט בנתוני המסירות של החברה היפנית. פורד ממשיכה לרדת עם ירידה דרסטית של 26.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (9499 רכבים השנה) וביחס ליולי 2012 נרשמה ירידה קלה יותר של 6.5% במסירות.





קיה פורטה. לא שינתה את שוק הרכב החודש אבל תראו איזו תמונה / צילום: רונן טופלברג



הברומטר לנתוני המסירות במרבית החברות היא המכונית המשפחתית. ביונדאי ובקיה מזהים עלייה במכירותיהן בעוד שבפורד ניתן לראות דעיכה במספר מסירות הפוקוסים ביחס לאשתקד. סקודה, החמישית בדירוג המוסרות שומרת על קצב למרות שהאוקטביה אוטוטו מתחלפת. את ההסבר ניתן אולי לתלות בהגעת הרפיד שנכנסה בסערה ושמרה על מקומה של סקודה. אם עוד לא השתכנעתם שהמכונית המשפחתית היא שקובעת את מידת ההצלחה של חברה זו או אחרת מגיעה מאזדה ומוכיחה זאת סופית. מאזדה 3 במשך שנים המכונית של עם ישראל כבר כמעט ולא נמכרת והמחליפה אמורה להגיע ממש בקרוב. באופן מצטבר רושמת מאזדה ירידה של 9.5% מתחילת השנה (7226 כלי רכב) אבל את רובם אפשר לזקוף לחודש האחרון. ביולי השנה ירדה מאזדה ב-45%! ביחס ליולי שנה שעברה. וזאת למרות ההצלחה המרשימה של הג'יפון CX5. גם במקרה של מאזדה הנתונים אמורים להשתנות דראסטית עם הגעת ה-3 החדשה בתחילת ספטמבר.



רנו (מקום 8) רושמת 43% יותר בסעיף המסירות ביחס לתקופה המקבילה ב-2012 (ינואר עד יולי) וכ-42% זינוק בהשווה חודשית בין חודשי יולי שנה שעברה והשנה. במקרה של רנו את ההסבר לנתונים המרשימים החודש ניתן למצוא ברפורמת המיסוי הירוק שאמורה להקפיץ את מחירי מכוניות הדיזל מתחילת אוגוסט. במקום התשיעי ממוקמת סוזוקי ששומרת על יציבות ובמקום העשירי נמצאת פולקסווגן שרשמה ירידה של 10% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה (5506 כלי רכב השנה).





רנו קליאו. תצליח למלא את מקומן של מכוניות הדיזל? / צילום: יצרן


יקרות וטוב להן

חברות היוקרה ממשיכות לצמוח. אודי, שמובילה כרגיל את יצרני היוקרה במסירות, מסרה 1834 כלי רכב מתחילת השנה (34.8% יותר משנה שעברה). מרצדס קפצה ב-84% עם 1181 כלי רכב מתחילת השנה. ב.מ.וו שלישית עם 1069 מסירות (4.5% גידול בלבד) אבל כמו בכל חודש גם הפעם לא שכחנו את מיני וסמארט. בזמן שמיני רשמה קפיצה אדירה של לא פחות מ-400% במסירות ביחס לינואר-יולי 2012 (348 כלי רכב השנה) סמארט התרסקה ב-47.8% ומסרה רק 72 כלי רכב. כך שאם סופרים את כלל הנתונים ב.מ.וו מסרה 1417 כלי רכב לעומת 1253 כלי רכב של מרצדס. בהמשך הטבלה ניתן למצוא את וולוו (415 מכוניות), לקסוס (363), אלפא רומיאו (323 מכוניות) וקדילאק עם 166 מכוניות.





אודי A3. מובילה ביוקרה / צילום: יצרן


התנועות המעניינות

מי שרושמת קפיצה מרשימה היא מיצובישי. החברה היפנית שכמעט ונעלמה לה בשנים האחרונות מסרה מתחילת שנה 3234 מכוניות. וכאן אני צריך לאכול את הכובע. עיקר מכירותיה של מיצובישי לא שייכות למשפחתית של החברה, הלאנסר, שכמעט ולא נמכרת. רב המכר של מיצובישי הוא האאוטלנדר שמסר למעלה מ-1,800 יחידות מאז החל שיווקו השנה ומחזיק על כתפיו את החברה היפנית. בהמשך צפוייה התחזקות נוספת של מיצובישי לאור המסירות הערות של הספייס סטאר החדשה שלאחרונה נחתה בארץ.



אופל רושמת עליות ניכרות של 55% ביחס ל-2012 וזאת למרות שהיצע הדגמים שלה לא השתנה מהותית. נראה שהופעת גרסת הטורבו בנזין של האסטרה סטיישן וגרסה מחוזקת עם מנוע טורבו בנפח 1,600 סמ"ק יצרו מומנט מחודש אצל היצרן הגרמני הקטן (וגם כמה מבצעי מכירות שעשו את שלהם). 



אחרונות חביבות פיאט ופיג'ו. היצרן האיטלקי מציע היצע דגמים דל ועדיין מצליח למכור כמות מכובדת של מכוניות (זינוק של 37.9% השנה). את ההצלחה ניתן לזקוף לזכותם של המחירים החדשים של ה-500 ושל השיווק האגרסיבי. מהצד השני ניצבת פיג'ו שלמרות שלל דגמים חדשים ומעניינים לא מצליחה להתרומם (ירידה של 34.8% השנה). ספק אם הגעת ה-208GTI תשנה את התמונה. אבל לפחות אנחנו נהנה יותר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן