541453701001100490319no

מציפים את הכביש במכוניות חדשות – בדרך לשיא היסטורי

לכתבה המקורית באתר YNET לחצו כאן.

קצב רכישת רכב חדש במהלך החציון הראשון של 2014 גבוה מכל הערכה מוקדמת – יותר מ-135 אלף מכוניות חדשות בשישה חודשים בלבד. בקצב זה ישבר בקלות השיא הקודם

135 אלף מכוניות חדשות מינואר ועד סוף יוני. שוק הרכב הישראלי מטפס למספרים לא מוכרים, ובחדרי ההנהלה של יבואני הרכב מחייכים בסיפוק שכן המחאה החברתית גוועה לחלוטין, והמוני בית ישראל רוכשים מכונית חדשה. אם באופן פרטי, כרכב צמוד מהעבודה כחלק מתנאי העסקה על חשבון החברה או בכל דרך אחרת. במהלך חודש יוני בלבד נמכרו למעלה מ-23 אלף מכוניות חדשות, כאשר מרבית היבואנים הגדולים מציגים צמיחה מרשימה במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, חלקם בזינוק אדיר של מאות אחוזים. מתחילת השנה נמכרו 135,511 מכוניות חדשות, צמיחה של 23,652 מכוניות לעומת התקופה המקבילה ב-2013 – תוספת ממוצעת של כ-4,000 מכוניות חדשות בכל חודש מתחילת השנה.

 

 

בראש הטבלה ניצבת יונדאי הקוריאנית עם כ-18 אלף מכוניות חדשות, מספר זהה לנתון המכירות בששת החודשים הראשונים אשתקד. טויוטה שבמקום השני מכרה עד עתה השנה יותר מ-15 אלף מכוניות חדשות, זינוק מרשים של יותר מ-6,000 מכוניות (כ-1,000 בחודש בממוצע) לעומת אשתקד. קיה שבמקום השלישי מכרה כמעט 14 אלף מכוניות חדשות, צמיחה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך חודש יוני בלבד מכרה יונדאי 3,272 מכוניות חדשות, והקדימה את קיה שמכרה 2,842 מכוניות, ואת טויוטה עם 2,350.

 

אחרי טויוטה וקיה שהציגו זינוק מרשים, ממוקמת מאזדה רביעית עם יותר מעשרת אלפים מכוניות חדשות, צמיחה של יותר מ-50% לעומת 2013. סקודה חמישית עם 7,669 מכוניות חדשות וצמיחה של כ-15%. סוזוקי במקום השישי עם 7,500 מכוניות וזינוק של 50% לעומת אשתקד. את השיפור המשמעותי ביותר – צמיחה של מאות אחוזים – מציגה מיצובישי (7) דווקא, עם 7,131 מכוניות חדשות, לעומת 2,505 בלבד בתקופה המקבילה. זינוק מרשים כמעט באותה מידה מציגה שברולט, אשר מכרה בחציון הראשון של השנה 7,063 מכוניות חדשות, לעומת 3,140 בלבד אשתקד.

 

פורד (9) הוא מותג הרכב הבכיר ביותר שמציג השנה ירידה דווקא, וכלל לא קלה. לעומת כ-8,000 מכוניות בששת החודשים הראשונים של 2013, השנה נמכרו מהמותג כ-6,000 בלבד. גם ניסאן שבמקום ה-10 מציגה ירידה, אם כי קלה יותר – 5,625 השנה לעומת 6,314 אשתקד.

 

בין מותגי היוקרה הגרמנים ממשיכה להוביל אודי (1,831) עם צמיחה נאה לעומת אשתקד, וכך גם מרצדס (1,226). ב.מ.וו לעומת זאת רק שומרת על כוחה, עם כמעט אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון. לקסוס היפנית לעומת זאת, המתחרה ישירות בשלושת המותגים, מציגה זינוק של כמעט 100% השנה – 625 מכוניות חדשות לעומת 328.

 

בהקשר זה כדאי לציין גם את וולוו עם עליה נאה (544 מול 349) ואת מותג השטח ג'יפ, אשר עשה מכר באופן יוצא דופן במהלך יוני. לא פחות מ-332 מכוניות חדשות של מותג השטח האמריקאי נוספו לכביש המקומי במהלך החודש החולף, וקבעו כי גם המותג הזה זינק לעומת 2013 במאות אחוזים.

 
 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן