IMG_3550_web_d

עדכון המס הירוק: איזה דגמים התייקרו?

לכתבה המקורית באתר iCar לחצו כאן.

המיסוי הירוק המחודש הביא להתייקרות של מרבית דגמי הרכב הנמכרים בישראל. מי התייקר ובכמה? שימו לב: הכתבה מתעדכנת 

חלק מיבואני הרכב מיהרו להגיב למיסוי הירוק המחודש, ופרסמו מיד עם תחילת חודש אוגוסט את המחירונים החדשים. יבואנים אחרים מעדיפים להמתין, לבדוק את המתחרים ולמכור מכוניות מהמלאי הקיים במחיר הקודם – זאת בטרם יעלו את המחירים. בחלק מהמקרים היבואנים הודיעו כי יספגו את כל ההתייקרות.



הכתבה שלפניכם סוקרת את השינויים העיקריים במחירונים. את הנתונים המלאים תוכלו למצוא בקטלוג הרכב של iCar, כאשר בתקופה הקרובה יתעדכנו הנתונים בהתאם לפרסומי המחירונים של יבואני הרכב.





פולקסווגן ג'טה. הייתם קונים גרסת דיזל ב-170 אלף? / צילום: יצרן. בכותרת: BCA





פולקסווגן



דגמי הדיזל חטפו את המכה האנושה ביותר, במיוחד הג'טה שהגיעה כבר ל-170 אלף שקל לגרסה האוטומטית. גם בדגמי הבנזין חלו התייקרויות, כאשר מנועי ה-TSI החסכוניים לא סייעו בכל המקרים לשמירה על המחירים הקיימים. הגולף והג'טה המשפחתיות התייקרו בכמה אלפים בודדים, כאשר התייקרות מפתיעה נרשמה בגולף 1.4 – שקבוצת הזיהום עלתה בדרגה אחת בלבד. גם הפאסאט והטוראן התייקרו בשיעור ניכר, כאשר במקרה של האחרון גרסת הדיזל יצאה מן ההיצע.









סקודה



מצד אחד, סקודה הפתיעה עם הורדת מחירים (בסיטיגו ובפאביה ספייס); מצד שני, כמעט אף דגם לא ניצל מההתייקרויות – כשהבולטות שבהן נרשמו כמובן בדגמי הדיזל (שימו לב למחירים החדשים של הראפיד והאוקטביה) וגם בכמה מנועי TSI – במיוחד בגרסאות הידניות.









סקודה סיטיגו. מהבודדות שהוזלו / צילום: אריאל זנברג





סיאט



לעומת יתר המותגים של צ'מפיון מוטורס, בסיאט נספגה עליית המחירים כמעט בכל הדגמים – למרות עליות בדרגות הזיהום בחלקם. האיביזה התייקרה רק בגרסאות ה-FR והקופרה הספורטיביות, וסיאט אלהמברה החדש אפילו הוזל ב-2,000 שקל.









טויוטה



היצרנית היפנית נודעת בדגמים החסכוניים שלה, שרובם אכן לא התייקרו הפעם. הקורולה החדשה שומרת על מחירה וכך גם האוריס, הפריוס, האייגו והלנדקרוזר – אך זה האחרון לא התייקר דווקא בגלל הזיהום הרב שהוא מייצר. התייקרויות קלות נרשמו ביאריס (כולל ההיברידית), בורסו ובאוונסיס. היבואנית ניצלה את ההזדמנות כדי לייקר את ההיילקס, שהמס עליו לא עלה.









יונדאי



היבואנית "כלמוביל" החליטה לספוג את עליית המחירים במרבית דגמי המיינסטרים של החברה. הדגמים שבכל זאת התייקרו הם הולוסטר הספורטיבית, מכונית המנהלים i40 ורכבי הפנאי ix35 וסנטה פה. 









פורד



באופן לא מפתיע, פורד פוקוס לא התייקרה למרות עליה של 3 קבוצות זיהום. הסיבה לכך היא התחרות הקשה של המכונית הפופולארית: טויוטה קורולה לא נפגעה מהמיסוי המחודש, ויונדאי i35 ששמרה אף היא על מחירה. הפיאסטה והקוגה התייקרו מעט, ועליה גדולה יותר רשמו המונדיאו וה-S-max. היבואנית ניצלה את עליית המס בכדי לייקר גם דגמים שלא השתנה דבר במיסוי שלהם: פורד אדג', אקספלורר וקונקט.









מאזדה



טכנולוגיית ה-SkyActive של דגמי מאזדה החדשים מוכיחה את עצמה. מאזדה 6 ומאזדה CX5 כמעט לא התייקרו, שכן הנוסחה החדשה מיטיבה עם הטכנולוגיה העדכנית. אפילו מאזדה 2 הקטנה שמרה על מחירה – אך כאן היבואנית היא זו שספגה את ההתייקרות.









מאזדה 6 החדשה. רושמת התייקרות מתונה / צילום: גלעד ארצי





ומי לא התייקר?



חברת "קרסו", יבואנית רנו וניסאן, הודיעה כי היא מקפיאה את המחירים בשבועיים הקרובים עד ל-15/8. לאחר מכן צפויה עליית מחיר משמעותית בדגמי הדיזל של רנו, שיפגעו משיטת המיסוי החדשה.

גם חברת "מאיר", יבואנית הונדה, וולוו ויגואר החליטה לא להעלות את המחירים כרגע. יבואנית אופל ו"חברת המזרח", יבואנית דגמי לנדרובר וגרייט וול, משאירות אף הן את המחירון הנוכחי.

מיצובישי, קיה, פיג'ו, סיטרואן, סובארו ואחרים יפרסמו מחירונים מעודכנים בימים הקרובים.

גלילה לראש העמוד

לקוחות יקרים חג שמח ושנה טובה!

לקראת הסגר המתקרב, אנו מבקשים ליידע אתכם שמרכז שירות עד רעננה ימשיך לפעול במתכונתו המלאה לפי הנחיות ״התו הסגול״.

לאור המגבלות הקיימות, ינתן לקהל לקוחותינו שירות שינוע הרכב מבית הלקוח הכולל: לקיחה טיפול והחזרה.

השירות ינתן באיזור השרון ללא תוספת תשלום ובתיאום מראש.

לכל שאלה, מוזמנים לפנות אלינו.

בברכת בריאות ושנה טובה!

דילוג לתוכן