הפורד שלבי קוברה נראה זעיר ביחס לקוברה של היום. מתחת למכסה האלומיניום שוכן מנוע V8 בנפח 2,000 סמ"ק המופעל באמצעות תיבת 4 הילוכים ידנית
המרכב כולו יוצר מאלומיניום, עובדה שתרמה למשקלה הנמוך, אך נוצר צורך הנדסי דחוף לאיזון נסיעתה וחלוקת משקל מדויקת בין חלקה הקדמי לאחורי.
במהלך השנים עברה הפורד קוברה מספר גלגולים בתחום ההנעה, העיצוב הפנימי, הצבע הרשמי ותוספת בלמי דיסק. אמנם יוצר מספר יחידות רב מדגמי הקוברה, אך היא לא זכתה בהצלחה כלכלית רבה בזמנו לעומת הביקוש העצום שיש לה היום.
במבחן תאוצה שנערך לקוברה עם השקתה ב1962 נמדדה תוצאת על 4.2 שניות למאה מייל (160 קמ"ש). ותאוצה סופית בת 153 מייל (כ 245 קמ"ש).
השנה נחגגים 50 שנה מאז הופעתה הראשונה. מקור שמה נבע מחלום שחלם מפתח הדגם, מהנדס הרכב מר קרול שלבי שנפטר בחודש מאי השנה, שתחת ידיו והשראתו יוצרו דגמי השלבי השריריים והמיוחדים של ימינו.