פורום שאלות ותשובות

אתם שואלים,

חיים עונה!

שאלתו של אסי ויצמן מתאריך 2007-11-16

שאלה:

שאלה:

——————————————————————————–

אתמול בערב הגעתי לרכב שלי מסוג מאזדה לאנטיס 323 מודל 2001 אוטומט 1.6
ומצאתי את כול אורת האיתותים דולקים באופן קבוע
אי אפשר היה לפתוח את הרכב בעזרת השלט בטח לא להניע בקיצור כלום
בסופו של דבר ניתקתי את המצבר והכול הסתדר הרכב הניע ונשמע תקין
בבוקר למחורת נסעתי לעבודה ותוך כדי נסיעה אני מרגיש שהרכב לא מעביר הילוכים
או שהם עוברים בצורה גסה במיוחד
נסעתי למוסך מורשה מזדה ולאחר אבחון קצר נמסר לי שהלך הגיר ויש צורך להחליף אותו בעלות של כ 6000 ש"ח
האבחון כלל בדיקת מחשב ונסיעת מבחן
מה שמוזר בעיני זה שעד למקרה של הערב הקודם הגיר עבד מצוין ללא שום סימן קל שבקלים לאזו שהיא בעיה
הרכב עבר 163000 ק"מ מטופלים לפי הספר
הבעיה מסתכמת בקושי לשלב להילוך שני בהאצה חזקה בהורדת הילוכים השני משתלב בקלות
השאלה שלי היא האם יש קשר בן ניתוק המצבר לגיר שהלך?
יש משהו חשמלי בגיר שנדפק(מחשב,ציפ,משהו)?
למה הפתרון שמציע המוסך מסתכם בהחלפת כול הגיר אי אפשר לבודד את הבעיה?
הרי לא מדובר בחלק זול
אז להחליף?

תשובה:

strong>תשובה:

אסי שלום !

אין שום קשר בין ניתוק המצבר לבין הבעיה בגיר . בהתחברות מכשיר איבחון למחשב הגיר ניתן לזהות באופן מיקצועי היכן ובאיזה חיישן נובעת התקלה .  במידה וישנה תקלה פנימית בתוך הגיר והדבר מחייב  שיפוץ הגיר או החלפתו במשומש יהיו קודי תקלות מתאימות כגון P0730 ,אך , במידה וישנה בעיה עם אחד הסולונואידים ניתן להחליפם בנפרד ללא שיפוץ או עבודה גדולה , לכן בקש פירוט מורחב יותר והיוועץ עימי .

בברכה חיים !!

גם לכם יש שאלה?

כתבו לנו פה..

דילוג לתוכן