שאלה:
——————————————————————————–
אתמול בערב הגעתי לרכב שלי מסוג מאזדה לאנטיס 323 מודל 2001 אוטומט 1.6
ומצאתי את כול אורת האיתותים דולקים באופן קבוע
אי אפשר היה לפתוח את הרכב בעזרת השלט בטח לא להניע בקיצור כלום
בסופו של דבר ניתקתי את המצבר והכול הסתדר הרכב הניע ונשמע תקין
בבוקר למחורת נסעתי לעבודה ותוך כדי נסיעה אני מרגיש שהרכב לא מעביר הילוכים
או שהם עוברים בצורה גסה במיוחד
נסעתי למוסך מורשה מזדה ולאחר אבחון קצר נמסר לי שהלך הגיר ויש צורך להחליף אותו בעלות של כ 6000 ש"ח
האבחון כלל בדיקת מחשב ונסיעת מבחן
מה שמוזר בעיני זה שעד למקרה של הערב הקודם הגיר עבד מצוין ללא שום סימן קל שבקלים לאזו שהיא בעיה
הרכב עבר 163000 ק"מ מטופלים לפי הספר
הבעיה מסתכמת בקושי לשלב להילוך שני בהאצה חזקה בהורדת הילוכים השני משתלב בקלות
השאלה שלי היא האם יש קשר בן ניתוק המצבר לגיר שהלך?
יש משהו חשמלי בגיר שנדפק(מחשב,ציפ,משהו)?
למה הפתרון שמציע המוסך מסתכם בהחלפת כול הגיר אי אפשר לבודד את הבעיה?
הרי לא מדובר בחלק זול
אז להחליף?