פורום שאלות ותשובות

אתם שואלים,

חיים עונה!

שאלתו של אמיר ח מתאריך 2007-05-23

שאלה:

שאלה:

פורד פיאסטה 1997

חיים שלום
ברשותי פורד פיאסטה שנת 97 גיר רציף.
לרכב שתי בעיות בולטות:
1. כשהרכב קר ומיד לאחר ההתנעה, בשילוב להילוך קדימה או אחורה, נשמעת מכה מן הגיר והרכב קופץ (הטורים גבוהים). בלחיצה על דוושת הבלם, הרכב כבה.
התופעה נעלמת כאשר הרכב מתחמם (כ – 3 דקות חימום).

2. תופעה חדשה יחסית: כאשר לוחצים על דוושת הגז עד הסוף, הרכב נחנק ומהירותו לא עוברת את ה – 60 קמ"ש.

בדקתי את הרכב במוסך שטען כי אולי בית המצערת אינו תקין.
בדקתי את הרכב במוסך אחר, שלא יכל היה להסביר את התופעה אך בבדיקת מחשב מצא כי "מד כמות אויר" אינו תקין (אינו מציג ערכים נכונים) ואולי הדבר מסביר את הבעיה של "חנק" המנוע.

מה דעתך?
אמיר
050-2629329

תשובה:

strong>תשובה:

אמיר שלום !

1.  התופעה שאתה מתאר מתאימה לכך שלחץ הקו בתוך הגיר האוטומט גבוה מידי ולכן בזמן השילוב נגרם "זעזוע " חזק מידי  בתוך הגיר  אשר גורם עד לדימום המנוע  . ניתן לכוון את לחץ הקו ולנסות להפחית את עוצמת הזעזוע בתוך הגיר . פעולה כזו מחייבת התחברות עם שעון לחץ וכיוון הלחץ תוך כידי פעולת מנוע .

2.  לעינין התופעה החדשה מה שאמרו לך אכן קשור ,אך , כדאי לבסס זאת ע"י מכשיר איבחון תוך כידי אימות הניתונים שמתקבלים  מהחיישנים . מניסיוני  חיישן זרימת אויר גורם לתופעה שאתה מתאר וניתן לאבחן איבחון ראשוני ע"י ניתוק הקונקטור מחיישן זרימת האויר ולראות שינוי בתגובת המנוע .

הערה !!

סביב 4500 סל"ד מחשב המנוע מנתק הצתה וזה נורמלי .

בברכה חיים !!

גם לכם יש שאלה?

כתבו לנו פה..

דילוג לתוכן